Uskallatko sanoa ystävällesi/tuttavallesi suoraan, jos jokin hänessä ärsyttää?

vai jupisetko itseksesi? Vai vaahtoatko hänestä jollekin toiselle?

Avainsanat: ärsyttävä tuttava

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.08.2011 - 12:39

ystävät ovat ja pysyvät, tuttavat tulevat &menevät .
ystävissäni ei yleensä ole ärsyttäviä piirteitä. mutta jos olisikin "viisin kaavoon sanoosin"
en ruukaa puhua takanapäin, sanon eres jos on asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.08.2011 - 12:35

Olen puuttunut vain alaiseni "ärsyttävyyteen", kenellekään muulle en ole huomautellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 12:38

Jos tänä päivänä kysyt tätä vastaan kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 12:42

Tietenkin! Eihän se ole suhde eikä mikään, jos puhua asioista ei voi!Ja yksi tärkein suhde on ystävyys.Se ei kauan ystävyytenä pysy, jos asioita ei voi selvittää.Ja mieluiten hiertävät jutut samantien.Huumorintaju muuten auttaa tuossakin asiassa....Vaikka asialinjallakin pääsee hyvin eteenpäin.
Itse olen naisvaltaisessa työssä.Työnteosta ei tulisi yhtään mitään, jos sata muijaa ei puhaltaisi yhteen hiileen, edes jotenkin.Ja omalle kohdalle sattuvat hiertymät kannattaa selviä heti.Muutoin ei työnteko luista.Onneksi niitä tulee kuitenkin harvoin : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 12:52

Minä olen suorapuheinen ihminen, ja heti laakasen, en nauti. Ystäväni ovat tosi ystäviä ja sietävät minua kun saavat takaisin laakasta asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 13:52

Olen aika suorapuheinen. Uskallan kyllä sanoa, jos sanottavaa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 14:40

Totta maar.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 14:51

Ei ole ollut tarvetta huomautteluun ja itsekin olen yrittänyt olla ystävyyden arvoinen sellaisena, kuin olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 16:13

Joskus tulee kyllä tokaistua ja sitten alkaa itseäni harmittaa kun näpäytän joskus suoraan näköön...
Voisi sitä hieman nätemminkin sanoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 23.08.2011 - 22:32

enpä kyllä ihan helposti mene sanomaan jos joku ärsyttää, kaikissa meissä on ärsyttäviä piirteitä, eikä olisi mukavaa jos parhaat ystävätkin niistä koko ajan huomauttelisivat, toisinaan joku asia ärsyttää ja toisinaan ei ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 22:42

Kyllä tuppaan sanoon suoraan. Voin saada pahoja katseitakin. sen takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 23:22

Jos asia on tärkeä, niin kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 23:55

Uskallan sanoa suoraan, mutta en arvostellut ketään ihmisenä ja kuinkas sen olisin voinut tehdäkään? Jotain sai kuitenkin liikkumaan ja se on jo hyvä.
Valmis en ole minäkään mutta en ole mennyt koskaan helpoimman kautta.
Pientä ponnistusta kuitenkin jokaiselle päivälle. On helpompi elää kun katselee vähän elämänkaartaan taaksekin päin ja oivaltaa mistä mikäkin juontaa juurensa.
Nautin siitä että olen uskaltanut heittäytyä elämässäni. Uskaltanut sanoa suoraan asiat, vaikka siitä kiitosta ei tulekaan kuin kuoleman jälkeen. Se on pää asia että ei jätä ketään kylmäksi. Harhaan meni aika monelta luonne analyysini tekeminen ja teilaaminen.
Onneksi minä olen minä.....enkä muuksi muutu.....paitsi aikanaan maaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 05:11

Kyllä uskallan, mutta pyrin sen kertomaan jonkin tapahtuneen kautta sopivalla hetkellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 10:57

Kyllä uskallan sanoa ja aivan suoraan ja minähän sanon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 21:33

no tota noin jätän sanomatta omat mielipiteeni .ystävyys loppu siihen mikäli sanon s u o r a a n.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 21:42

Suoraan sanon jos aihetta sanomiseen..ei se ystävyyttä katkaise..
Eihän meistä kukaan ole täydellinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 07:56

Joillekin voi sanoa hyvinkin suoraan ystävyyden siitä kärsimättä. On myös niitä, joille ei voi missään tapauksessa mennä sanomaan mitään tuon tyyppistä. Oma äitini on ihminen, joka ei suuttumatta siedä pienintäkään huomattamista tai edes rakentavaakaan kommentointia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.08.2011 - 21:45

Jep ja tehonnut on - ei ole sen koommin kuulunut ao. henkilöistä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 21:17

Sanon suoraan, riippuu tosin kenelle.