Näin reissulla muutaman todella upean taulun.Mikä teos puhuttelee sinua ja miksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.08.2011 - 11:27

Kyllä monetkin taulut ovat puhutelleet. Mm. Amsterdamissa eräs Rembrantin teos ja Vatikaanissa kattomaalaukset. Kuluneen kesän puhuttelevin oli nuoren taiteilijan maalaus Kiira Korvesta Salmelassa.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastauksista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.08.2011 - 11:05

Niitä on aika monta, etupäässä vanhemmat teokset ovat puhuttelevat eli ns. esittävä taide.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 12:05

Teoksia löytyy paljonkin, abstraktiin taiteeseen en juuri syty, paitsi Picasson töistä osa viehättää. Mielellään saa olla enemmänkin perinteistä, esittävää taidetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 13:51

Minulla on perittyjä arvotauluja, hinta on 6000- 8000 e välillä. Nyt olen kiinnostunut Wallinkosken taiteesta, liittyy turkuun ja hinta on sopiva 3000- 4000 e, neuvottelut taiteen vaihtamisesta on kesken, Taide Rita Tampereelta on kiinnostunut kokoelmastani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 15:15

Monet uskonnolliset taulut kyllä minua puhuttelee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 18:13

Frans Toikkasen kissataulujen katseluun en kyllästy koksaan. Ne ilmeet ja asennot....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 21:56

Jos rajataan vain kotimaisiin, niin kyllä Gallen-Kallelan Kalevala-aiheiset maalaukset jaksavat sykähdyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 11:56

En oikein osaa kommentoida taidetta. Mutta taidolla ovat tehdyt. Ja jos pitää mainita se puhutteleva, niin kai se on kuva tsaariperheestä. Vaikka ei tainnut maalaus ollakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 12:28

Kyllä minua puhuttelee kaikki Jeesusta ja enkeleitä kuvaavat taulut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.08.2011 - 10:55

Olen ilmeisesti kuuro, kun en kuule taulujen puhuttelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 20:19

Niitä on paljon, olen taulu friikki. Taulut ovat suurin intohimoni.