Onko pihapiirisi murheen kryyni vai ilon lähde? Tuskailetko pensaiden ja puskien kanssa näin syksyn korvilla?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.08.2011 - 15:37

Minulla on välillä murheen kryyni, etenoita oli viime kesänä paljon , pilsnerillä niitä murhasin lähes sata, ja tänä vuonna olen tähän mennessä ainakin saman verran tappanut, ja nyt alkaa niiden poikasten tappaminen pilsneriansoilla jos ei ensi kesänä niitä enää näin paljoa olisi, naapuritontti on Vuohenputki vallannut, ja tulee meidän puolelle sitä, naapuri niittää pihansa muutaman kerran kesässä ja ne etanat ei vuohenputkea syö, tulevat minun kasvini syömään. Mutta on tämä pihapiirini ilon lähde minulle, pieni tontti ja minulla on kaikenlaisia alueita siltikin täällä, ja kukkivat kasvit ovat aina yllätyksellisiä ja siirtelen niitä paikasta toiseen että löytyy se oma paikka niille ja ovat sitten hyvinvoipaisen näköisiä, minä olen 5 kuutiota erilaisia kiviä tänne hommannut, valkoisia, rantakiviä, punertavia, ja monenlaisia reunuskiviä ja on lapsellisia alueita, suihkulähde alue, aasialainen alue ja pari muuta juttua, ja aikaisin aamulla teen yöpaitasillani kierroksen ja ihailen kätteni työtä niin saan voimaa itselleni, mieheni saa vain nurmikon ajaa ja jos lapiolla pitää kaivaa niin hän kaivaa, minä teen kaiken muun , vaikka selkäni on todella pahasti vammautunut, niin konttaamalla minä paljon pihalla touhuan, ja lähes joka päivä jotain nypin ja kiviäni siirtelen, puutarhani antaa minulle talveksi paljon voimia.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.08.2011 - 15:42

Sekä että. Pienellä rivitalon pihalla ei kummoisia mahdu kasvattamaan, mutta monenlaista pientä puuhastelua se tarjoaa. Varsinainen murheenkryyni on elämänlanka, jota puskee jatkuvasti milloin mistäkin vaikka olen sitä vuosien mittaan hävittänyt useammallakin konstilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 16:16

No problem, tilaa on vain suurehkon terassin verran, ja tämän kukkamäärän kanssa ei juuri tarvitse tuskailla, silmäniloa niistä on, kun vaan ennättäisi istuskelemaan terassilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 16:57

Ei ole kumpaakaan,asun kerrostalossa niin ei ole puutarhatöitä laisinkaan.Kerrostalomme piha on oikein murheenklaani ,huonosti hoidettu ei kukkasia missään pari ,kolme pensashanhikkia on ja niitäkään ei ole hoidettu koko kesänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 17:40

Kerrostalo asunnossa kun asun, niin ainoa ilonlähteeni on tuo Kupittaanpuisto joka on aivan ihana käyskennellä koirani kanssa ja nauttia kauniista puistosta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 17:57

Pääsääntöisesti ilonähde on mökkipihani, vaikka välillä harmaitahiuksia milloin mikäkin luonnonoikku aiheuttaa.
Kotona kerrostalossa ei moisia murheita ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 19:00

Pihapiirini taitaa olla ilon lähde. Me asukkaat vuorollamme olemme kastelleet pihan kukkaset ja puskat ja just kävi puutarhurit leikkaamassa aidat ja pensaat, joten nättiä on :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.08.2011 - 19:26

Molempia tunteita mahtuu mieleen läänillä kävellessäni. Tänään viimeksi siirsin kukkia paikasta toiseen ja keräsin pudonneita omenoita.
Talvi on rasittavin - ne mahdottomat lumityöt!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 19:56

Ei tuskailla leikataan jos on aihetta. Ei meillä tässä niitä pihalla kovasti edes ole. Metsässä sitäkin enemmän sinne mentävä trimmerillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 20:03

vanha on piha jonkun 60v sitten suunnittelema. joka päivä istun rappusilla ja mietin että mitäs tekis sitten ku sisäpuolen remppa on valmis. kyllä se pikkuhiljaa rupeaa hahmottumaan ;)
tänään on kyllä kaadettu yksi pahuksen mänty tosta edestä. meni siinäkin tovi ja nyt on polttopuita taas kuivumassa.
perennoja on vaikka muille jakaa - ehkä joudunkin vielä niitä jakamaan kun saan päätettyä mihin niitä rupean talon seunustalta siirtämään. sitten joskus............ :)

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 21.08.2011 - 21:09

ei ole murheenkryyni, mutta keskellä pihaa kasvava terijoensalava on niin iso ja korkea että varjostaa jo iltasella ihan liikaa, on siis pakko lähteä sen kimppuun sahan kanssa, se on sitten koko talven karmean näköinen, mutta ensi kesänä ei edes huomaa että sitä on silvottu ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 07:22

Ihanan iloisesti ihan pihalla ollaan meillä. Ei murheita eikä ongelmia. Kaikki kasvanut hyvin...tosin nurmikko kasvoi liiankin hyvin. Pari kertaa viikossa oli leikattava ja nythän Väinö ja Viivi pitävät huolta heinän puputtamisesta....ja kasvavat oikein makoisiksi pulleiksi jäniksiksi....heh, heh..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 10:18

Ilon lähde se on. Onhan sen kanssa työtä. Mutta se on enemmän sellaista mukavaa puuhastelua. Ja lapset auttaa ruohonleikkuussa ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 10:48

Sen verran on kallioinen maasto mökillä, että tuollaisia ongelmia ei ilmene.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 11:19

Asvalttiviidakkoa on kun astuu ulko-ovesta ulos, joten ei mitään esteitä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 12:18

Maalla meillä on sellainen pihapiiri ettei siitä päänsärkyä tule, on aika lailla ns. itsehoituva. Eli en kasvata kaikenmaailman kukkasia pihan täydeltä, pinta-alaa on kyllä, metsää ja metsänreunaa. Naapureiden kanssa tehdään silloin tällöin hommia kimpassa, silloin rasite vähenee.
Pidän kyllä esim. puiden ja pensaiden katkomisesta eli metsätöistä, on hyötyliikuntaa parhaimmillaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 20:06

Ei ryynin ryyniä, helppo ja huoleton. Vaikka lääniä onkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 01:29

Kyllä pihapiiri on ollut aina..ilo minulle..vaikka paljon töitä teettää..
Nyt on kyllä tämä kesä ollut rankka,kun olen yksin huolehtinut kaikesta..