MIkä saa ihmisen uskomaan, että hänellä on absoluuttinen sävelkorva?

Avainsanat: absoluuttinen sävelkorva.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.08.2011 - 20:01

Väkevä viina ja oma itseluottamus.

Kysyjän kommentti

Väittävät, että pari isoa tuoppia olutta ja karaokebaari riittävät!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2011 - 20:20

Absoluuttinen sävelkorva määritellään kyvyksi tunnistaa tai tuottaa säveliä niiden äänenkorkeuden perusteella ilman ulkoista referenssiääntä

fi.wikipedia.org/wiki/Absolu...A4velkorva

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.08.2011 - 21:04

Laulunopettaja, hih.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 21:47

hitonmoinen itsevarmuus luulen. vasiten jollei sitä ole missään "todettu" virallisesti. voisin melkein sanoa että paskapuhetta. niitä on todella harvassa..........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 21:51

Laulunopettajani joskus mainitsi, että mulla on hyvä sävelkorva.Absoluuttisesta ei puhunut kyllä mitään : ) Toisaalta kyllä oikein "riipii" , jos joku laulaa kovaa ja korkeelta,nuotin vierestä. Silloin tulee jonkin asteinen huono olo.Hullua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 22:02

Olenpa törmännyt moneen, joilla on luja usko siihen että omaavat absoluuttisen sävelkorvan, ympäristä vaan tuppaa oleman toista mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 22:51

Pullo kossua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 07:00

Ei mikään, en edes käytä tuota papitin lääkettä.
( se paleltui talavisovassa isän etupuolella kävellessä.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 08:27

Eikös nuo pysty määrittelemään esim. intervallien avulla? En tiedä varmaksi kun musiikin ammattilainen en ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 12:26

Musiikinopettaja :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 13:21

Lieneekö se minullakin ollut yhden kesän, kun kesäillan valssia soitti 2 viikkoa yhtämittaa.
Oli kiusallinen vaiva, korvaklinikalla kävin ja valssit jäi sinne. ei ollut tinnitusta vaan aivan selvää
soittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 13:44

Minulla on hyvä sävelkorva, absoluutista en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 17:55

Luulo ei ole tiedon väärti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 15:34

En tiedä absoluuttisesta sävelkorvasta, mutta saan kyllä aina pienoisen hepulin, jos joku on laulavinaan oikein ja vetää niin perusteellisesti metsikköön.Laulava henkilö ei itse tajua laulavansa " väärin". Noo, äänelläänhän se variskin laulaa ja hyvin mielestään. Se on parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 13:14

Miehelläni ja tyttärellämme on se absoluuttinen sävelkorva, ovat todella hyviä laulajia ja osaavat soittimia soittaa, pelkästään kuulon perusteella ne nuotit oikein laulaa ja soittavat ja koneiden äänistäkin rytmin löytävät.