Useimmat miehet tämän ovat kokeneet, naiset harvemmin henkilökohtaisesti, mutta vieraana kyllä. Oletko ollut tilaisuudessa?

Olisin tänä aamuna päässyt lähtemään Viitasaarelle Pioneerirykmentin valatilaisuuteen, mutta katsoin matkan olevan minulle vähän ylimitoitettu. En ole koskaan ollut.
Tyttäreni lapsi Pekka on siellä vannomassa valaa ja olisi mummon halunnut sinne.
Arvelin kun kertoivat, että on pitkät matkat käveltävänä, että en jaksaisi, joten jäin pois, etten ole
harminkappaleena siellä.

Lisätty: 20.08.2011 - 08:55

Tuli 2 kertaan oli tarkoitus yksi kysymys, mutta kone ja mummo ovat arvoituksellisia.

Avainsanat: pioneerirykmentit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2011 - 09:43

Kävin pikkusekkuni tytön valatiaisuudessa torstaina Senaatin torilla. Tyttöpä tuli Tasmaniasta Suomen arrmeijaan kun heillä on palkka-armeija miehille.
Kaartin jääkärirykmentti. www.napsu.fi/matkailu/matkak...--Helsinki

www.napsu.fi/matkailu/matkak...--Helsinki

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2011 - 08:56

Kyllähän se varmasti olisi mukava nähdä sekin toim itus ja mahdollinen ohimarssi !
Vala on aina vala sotilaalle ja samoin mummo lapselle iästä riippumatta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 10:14

Onhan meidän poikien valat oltu katsomassa, hienoahan tuo on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 11:38

VIelä on mulla valojen näkeminen edessä, sillä pojat ovat murkkuikäisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 15:49

Sukulaiskollien valoja nähty.Muutaman entisen sulhasenkin...Oman pojan vielä näkemättä.Mikäli sinne menee.Vain taivas tietää, mutta ei kerro.Onhan se tavallaan juhlallista...

Pikkuserkkuni Eija valmistui aikanaan luokkansa priimuksena Ruk:sta.On nyt esimiehenä Hawk- lentäjäpojille....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 16:37

Valatilaisuus on näkemättä, ja taitaa jäädäkin, koska meiltä ei armeijaikäisiä löydy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 17:42

Oma ja sukulaisten sekä tuttujen vala on tullut koettua. Nyt mietityttää tuo sitoutuminen. Miten paljon pitää yksilön sitoutua yhteiskuntaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 20:28

olen työni puolesta päässyt kerran valatilaisuuteen ja oli niin juhlavaa, että ihan liikutuin välillä. Kuinkahan selviän sitten, kun joskus pääseen oman poikani valatilaisuuteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.08.2011 - 21:44

Olen ollut poikani valajuhlassa mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 00:22

Voi harmi,että et pääsyt mukaan..Itelläni on niin ihanat muistot näistä sotilas valoista..todella herkkiä hetkiä ikuisesti mieleen jääneistä tilaisuuksista..se on vain se kerran nuoren miehen elämässä tätä elämää..
Todella saa hyvän koulutuksen ,miten siistinä pitää elää..pitää olla todella hyvä järjästys,ehkä jää mieleen.näin pitää olla kotonakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 08:50

Olen poikieni valat käynyt katsomassa ja hernerokat syömässä ja
tottahan ne sotkun munkit oli maistettava

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 16:35

no onhan se vala itte toistettu joskus tota vuonna ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 10:07

On juhlallinen tilaisuus, pari kertaa olen ollut vieraana.