Nyt avustan miestäni kotona ja muualla vanhuksia ja vammaisia..Miten kauan jaksan tätä rumbaa ihamettelen???

En raaskisi millään lopettaa..tätä avustus työtä,kun olen tavallaan kuulunyt avustettavien perheeseen..kun olen monet vuodet tätä hommaa tehnyt eläkepäivinä..

Avainsanat: avustus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2011 - 08:31

Minusta sinä voisit vähän heivata sitä muiden auttamista, miehesi varmasti tarvitsee niitä sinun voimavarojasi, älä itseäsi aivan loppuun aja. Voimia sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 20.08.2011 - 00:40

olisi varmaan aika miettiä mihin kaikkeen voimavarat riittävät, ettei käy niin että avustajasta tulee avustettava. miehen avustaminen on varmaan välttämätöntä tällä hetkellä, voisiko niitä muita kohteita vähän vähentää ainakin vähäksi aikaa, jaksamista sinulle ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 07:18

Luopuminen on aina vaikeaa, toisaalta asiat on laitettava tärkeysjärjestykseen, jotta auttajan voimat eivät ehdy. Kaikkea hyvää ja jaksamista sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 07:54

liika on liikaa. tärkein varmasti on kuitenkin sinulle miehesi ja perheesi hyvinvointi.
on tärkeää osata arvioida omat voimavaransa. pidä "vuorotteluvapaa" vapaaehtoistyöstä.
muuten tosiaan teitä on kotona kaksi autettavaa.
jaksamista Sinulle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 08:34

Kyllä Liisukka ajatus on Sinulla hyvä, mutta ei me saada maailmaa valmiiksi kohdallamme.
Tosin tiedän, että tunnollisena ihmisenä on vaikea jättää lähimmäistä apua vaille, jos ei jaksa.
Koeta hienotunteisesti kertoa se hänelle nyt kun miehesikin on sairaana ja avun tarpeessa.
Vaikeaa on tiedän sen kokemuksesta, mutta jossain on eroa tehtävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 09:52

Älä todella rasita itseäsi liikaa, jostain kyllä sinun on aika luopua, jos tunnet voimavarasi heikenneen..
Hyvää työtähän teet..
Voit vaikka harventaa käynti kertoja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 11:33

Jokainen tekee sen mitä jaksaa. Itse teen vapaaehtoistöitä viikonloppuisin ja teen sitä niin kauan, kun jaksan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 15:57

Älä kuluta itseäsi loppuun.Vähennä vaikka puolella niitä vapaaehtoistöitä, jos et raaski kokonaan lopettaa....Siten saat annettua miehellesi riittävästi aikaa ja pääset kuitenkin kodin ulkopuolelle vaihteluna.VOIMIA!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.08.2011 - 20:31

Nyt on ehkä aika miettiä kumpi on tärkeämpää. Kumpaakaan et kauaa jaksa, ja jos poltat itsesi loppuun, et jaksa edes toistakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 20:32

Voimia ja jaksamista sinulle napsuystäväni toivon. Teet kovin tärkeää työtä sekä kotona että sen ulkopuolella.