Lettupinolla Oli henkilökohtainen avustaja

www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/43936

Kuten kerroin että sain kunnalta sellaisen. Mutta sain myös laskut joita en pysty maksamaan eikä sosiaalitoimi maksa että se siitäkin yrityksestä. Aiemmin meni jo takuueläke ja omaishoitaja hakemukset perseelleen. Valtio antaa kunta ottaa kunta antaa valtio ottaa tulos 0

Ryhmähenkivakuutus
Turvaa myös työntekijän läheisille
Velvollisuus ottaa työntekijän ryhmähenkivakuutus perustuu keskeisten työmarkkinajärjestöjen tekemään sopimukseen. Kaikki työnantajat, joita sitovassa valtakunnallisessa työehtosopimuksessa on ryhmähenkivakuutusta koskeva määräys, ovat velvollisia ottamaan vakuutuksen, vaikka he olisivat järjestäytymättömiäkin.

•Vakuutuksesta maksetaan korvausta kaikenlaisissa kuolemantapauksissa.

•Ilman vakuutusta työnantaja voi joutua maksamaan korvauksen edunsaajille

Vakuutusmaksu
Vakuutusmaksu lasketaan samasta palkkasummasta kuin tapaturmavakuutusmaksu.
Kohta olisi tullut lellit ja kullit.

Lisätty: 18.08.2011 - 23:32

Ryhmähenkivakuutus ole sosiaalitoimiston mielestä lakisääteinen.
Sosiaali toimisto Ei maksa lähetti laskun minulle.
Taas vakuutöhtiön mielestä on ja on työnantajan pakko ottaa.
Minä en jaksa tapella niiden kanssa ja PISTE

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2011 - 23:05

Kaikilla tavoilla järjestetty henkilökohtainen apu on saajalleen maksutonta. Kunta korvaa henkilökohtaisen avustajan palkkakustannukset. Avusta voidaan kuitenkin periä maksu, jos vaikeavammainen henkilö saa henkilökohtaiseen apuun esimerkiksi tapaturman tai liikennevahingon vuoksi vakuutuskorvausta.
www.jyvaskyla.fi/sote/vammai...t/palvelut

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.08.2011 - 06:17

Kovaa on byrökratia ei muuta voi sanoa. Sairaana tappele niiden kanssa huh huh.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 07:21

Koita kestää, taistele, taistele, mutta periksi älä koskaan anna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 08:03

No voihan, mutta Palisanteri tuossa edellä jo kertoikin saman mitä itse meinasin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 08:39

Voi huoh.. Tsemppiä Lettupino!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 09:53

Kiva lukea palisanterin rohkaisevia sanoja, sillä itsekin joudun ainakin joksikin aikaa ottamaan
sosiaaliviraston apua terveyteni kanssa.
Eri asia saanko, mutta yritettävä on kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 11:08

Vasen käsi ei näköjään tiedä mitä oikea tekee.

Byhä Byrokratius saa kaikenlaista aikaan.

Hyvää syksynjatkoa joka tapauksessa Lettupinolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 11:29

Vasenkäsi vastaan ottaa ja oikea ojentaa.. Byrokratiaa parhaimmillaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 14:09

Toivottavasti sinulla riittää voimia taistella.Suomalaisella SISULLA vaikka läpi harmaan kiven! Läheiset ihmiset ovat tärkeitä näissä tilanteissa.Jaksavat tsempata ja kannustaa, kun meinaa usko loppua...
Asioilla on tapana järjestyä... Pidän sinulle peukkuja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 16:08

Olet liikaa avelt päätäs niille. Sen siitä saa, täytyy olla kuin kusi sukassa, hiljaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.08.2011 - 16:27

Älä anna periksi, ota selvää muista vaihtoehdoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 17:46

Kyllä on kiermuraiset nuo byrokratian kuviot. Ole vaan Lettupino lujana ja vaadi ja ota yhteiskunnalta se, mikä sinulle kuuluu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 18:58

Henkilökohtainen avustaja on vammaispalvelulain mukainen tukitoimi. Vammainen henkilö voi anoa omalta kotikunnaltaan taloudellista tukea henkilökohtaisen avustajan palkkaamiseen. Hän valitsee avustajansa itse ja toimii tämän työnantajana. Henkilökohtaisen avustajan työtehtäviin kuuluvat työnantajan tarpeiden mukaiset asiat, joten työnkuva vaihtelee paljonkin. Työnantaja saa päättää pätevyysvaatimuksista itse.

Tsemppiä ja lujaa tahtoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 22:30

Ei kai se ihan noin voi olla. Vai oletko nyt itse ymmärtänyt jotain väärin ?
Olen monelta taholta kuullut, että Jyväskylän seudulla ja varsinkin Muuramessa, nämä sosiaali- ja terveyspalvelut todella toimivat niinkuin on tarkoitus.
Jopa hammaslääkärit soittavat kotiin, että olisi aika tulla tarkastukseen.
Lääkäreille saa ajan samana aamuna jne.
Nykyään on todella valtavat erot eri kuntien kesken, näissä asioissa.

Jos tuo palisanterin kertoman Jyväskylän sivuilla oleva teksti on tarkoitettu vakavasti otettavaksi:
www.jyvaskyla.fi/sote/vammai...t/palvelut
Niin älä anna periksi, kun olet rauhoittunut ja ymmärtänyt, että joku "sairaampi virkailija" yrittää vain lannistaa/kusettaa sinua.

Suosittelen kaikille muillekin luettavaksi:
Sosiaalihuollon asiakkaan oikeudet
www.jyvaskyla.fi/sote/asiakk...n_oikeudet

Sosiaaliasiamies avustaa sosiaalihuollon asiakasta tarvittaessa.
www.jyvaskyla.fi/sote/asiakk...n_oikeudet/sosiaaliasiamies

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 09:22

Valitettavasti asia on näin, että sairasta kyllä kiusataan ja åiinataan viimeiseen saakka ja kun ei ole edes mahdollisuutta tehdä ylimääräistä , millä voisi täyttää rahalliset aukot!
Kyllä olen kokenut saman sukuisia juttuja ruottin puolella ja se piinaaminen kesti 6 vuotta ennenkuin sain edes puoliksi oikein asiaa,mutta paljon jäi vielä saamatta, vaikka olisi kuulunut vakuutusten maksaa tapaturma korvauksiakin!
Taistele vaan , vaikka se välillä pistää niin sapen kiehumaan, ettei rahkeissa meinaa pysyä!
Tuossa on monia linkkejä edellä, missä luvataan ja kehutaan miten pitää asioita hoitaa, mutta toivon ,että saat asiasi kuntoon !
Voi hyvin ja napsuillaan!