Miten vietät vanhuutesi?

Tässä esittelyssä 92-vuotias joogan opettaja. www.iltalehti.fi/ulkomaat/20...8_ul.shtml

Avainsanat: joogan hyödyt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.08.2011 - 10:07

Hyvä kysymys. Mutta mistä oikein alkaa vanhuus, riippuu siitä minkä ikäiseltä asiaa kysytään. 20 vuotiaalta kysyttäessä se alkaa jostan 65v. paikkeilta .Mielestäni se alkaisi jostain 80 vuoden paikkeilta. Mutta itse kysymykseen, nauttia leppoisista eläkepäivistä ja muistaa pitää kunnostaan huolta mahdollisuuksien mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.08.2011 - 10:17

Ai miten ihana aihe. Kyllä ikäisekseen tosi terveen näköinen ,kuin kauan sitten elääkään noilla terveillä tavoillaan. Kivaa porukassa joogata. Olen käynyt voimajoogassa. Tuo hidas venytysjooga vielä ihanampaa,Nyt tekee mieli taasen joogaan.
Kysymykseesi en juuri vastannutkaan .Mutta terveys olisi ensimmäinen ehto. Sitten voi viettää hyvää vanhuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 11:00

Tässähän sitä mennä ketkutellaan sanovat viisaat. Mutta periksi en anna, elän uutta lapsuuuttani ja nuoruuttani uudelleen, sillä sen aikaiset asiat ovat hemmetin hyvin muistissa.
Ainoa asia, ettei sieltä niitä asioita, joita syvästi kaipaa saa takaisin.
Mutta vanhuus, mitä tiedoitusvälineet tuuttaavat meille on myös hyvin rakas aikajakso,
josta tulisi olla kiitolllinen, että on sen saavuttanut.
Jokainen elää laillaan sen vanhuuden, sillä nuo ruumiin raihnaudet, jotka kuuluvat usein sinne ehtoopuolen asioihin vie niin paljon meiltä pois.
Vuodn aikana on joutunut typistämään menojaan paljon olosuhteiden mukaan.
Mutta siitä olen onnellinen, että jotenkin järki vielä pelaa, ei suurempia klimppiä mene mukana.
Vaikka aivoinfarkti vei näköäni suuren osan, mutta jätti tirkistelyaukon minulle.
Eihän minun tarvitse uteliaana ihmisenä kaikkea nähdäkkään.
Maailman pahuuden olen jo nähnyt ja nyt kuulen korvillani hyvin, miten hurjaksi se on mennyt,
siinä on kaikki. Elän normaalia elämää sellaista jota tekin nuoremmat joskus tulevaisuudessa
elätte.Kukun silloin jo kuusikossa käkenä Teille ja ilmoittelen vuosienne määrää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 11:32

No sitä tässä odotellessa, ei vielä mitään tietoa..
Mutta kumminkin haluaisin selvitä ilman pahoja sairauksia... ja matkustaa vielä moneen paikkaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 11:55

Mamma mia,mikä Idoli!itse pääsin juuri tänä aamuna edulliselle joogakurssille 1,5h jonotuksen tuloksena!!!!!Iltalehden jutussa Madame,jota todella kannattaa "apinoida" kunnioittaen :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 12:17

Sitäpä tässä pitää harjoitella, jotta selviääkin yhtä kauan kuin tuo teräs muorikin!
Kyllä olen ajatellut viettää nuorekasta elämää ja nuorten kanssa telmien!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 12:20

Teen kansalaisopiston puutyökurssilla oman arkun itselleni ja koemakaan sen sopivaksi.......näin ainakin saan mieleiseni......eikä maksa paljon. Sitten vain oottelen viikatemiestä paikalle.

Arkun verhoilun ja vaatteet teen kotona. Vuoraan kirstun valkoisella kankaalla, jonka kiinnitän tarranauhalla. Paitaan tulee katajan oksia. Jos ehdin, nikkaroin vielä karhunpään arkun kanteen. Kaikki on suunniteltu valmiiksi: Tuhkani sirotellaan Porvoonjokeen kalojen ja rapujen syötiksi.

Laudat on omasta kuusimetsästä. Tämä on hyvä harrastus. Laudat on tehty kymmenisen vuotta sitten mehiläispesää varten. Nämä jäivät yli, joten mikäs niille olisi parempi kohde kuin oma puupalttoo. Suosittelen kuolettavasti!!!!

Haluan osallistua kurssille myös ensi vuonna, jos sellainen järjestetään. ”Silloin teen arkun vaimolleni. Hän muuten harrastaa kaikkea taiteellisesti kaunista ja lupasi ruusun arkkuni kanteen, jos siitä tulee kunnollinen.

Ilmoittauduin kurssille kuultuani asiasta ja kavereiden ehdotuksesta. Kauan en asiaa harkinnut, idea oli kerta kaikkiaan hyvä. Verhoilua en leposijaani kaipaa, mutta Römppäsen Veikko aikoo värkätä koristeen kanteen.

Olen suunnitellut itselleen arkkua ensimmäisen kerran jo muutama vuosi sitten, koska siinä säästää selvää rahaa. Silloin ajattelin valmistaa arkun betonilaudasta, mutta Kouvolan krematoriosta ilmoitettiin, ettei materiaali sovi poltettavaksi. No, tämä puinen taitaa jo kelvata.

Lähteet:
oma kuolema

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 12:33

Onpas notkea ikäimmeinen, tuohon tähdäten lapsenmielellä eteenpäin porhaltaen olis aikomus vanhuuden portista sitten aikanaan sisään astua....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 13:55

kun en tiedä tulevaisuudesta muutenkaan mitään, miten sitten voisin tietää miten vanhuuteni vietän.
mutta luulisinpa että tuon rouvan harrastusta en ainakaan samanikäisenä, jos elinpäiviä suodaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 14:04

Hän meni Niagaran?
Japanilaisturisti horjahti Niagaran putokseen: www.iltasanomat.fi/ulkomaat/...97604.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 16:23

no miten tässä nyt .ei sen kummempaa.elän samoin kuin nuorempana.meinaa toi muisti vähän pätkiä.mutta noita" näkäräisiä" otellessa ei muisti haittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 17:21

Toivon mukaan omassa kodissani, suht terveenä ja läheinen ihminen vierelläni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 17:22

Sinnehän pappakin matkustaa,
mistä alkaa sateenkaaren maa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 17:25

Kyllähän se vaan niin on, että liikunta kunnossa pitää, joten kyllähän mäkin zumbaan hamaan tulevaisuuteen :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2011 - 07:07

Toivon että terveenä ja saa harrastaa mukavia asioita sekä matkustella.
Kyllä on notkea mamma :D
Optimaalinen notkeus pitää hankkia todella nuorena ja yläpitää sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.08.2011 - 23:05

Aivan mahdoton sanoa tässä vaiheessa - ikää on mutta vanhuuteen on vielä matkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 20:16

Hän oli ainakin pirteän näköinen vanha leidi.