Onko totta,että Pietarin museoissa pitää jättää laukut / reput narikkaan vierailun ajaksi? Kokemuksia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.08.2011 - 21:16

Pietarin museoista en tiedä(muista enää),mutta esim.maailman suuret museot Berliinissä,Madrid,Barcelona sekä muualla vaativat näin.Narikat ja säilytyslokerot valmiina ylimääräisiä väskyjä,reppuja(varsinkin) ja kantamuksia varten.Haittaako sinua jotenkin?Voihan niitä lomsaa yms.sulloa taskuihin.

Kysyjän kommentti

Haluaisin nähdä, kuinka survotaan kamera ja nyt vaikka rahapussi ja kännykkä taskuihin niin, ettei se hurjasti herätä huomiota tai näytä todellakin naurettavalta...Plus tietenkin Mp3- soitin, jossa on tiedot kiertokävelyn tueksi.Mutta ilmeisesti sekin sitten onnistuu...Siis jos omaa vaatteet, joissa on taskuja.

Meidän tapauksessa otimme selvää ja saimme tiedon/mitat pikkuruiselle laukulle, johon kyseiset tavarat juuri mahtuvat ja sen sai museoihin sisään ottaa.Aivan, siitäkin on määräykset...Reppu/laukku sitten jäi säilöön narikkaan vesipulloineen ja sateenvarjoineen...Siis ilman arvokasta varastettavaa
sisältöä.
Tämä kaikki oli kuitenkin vaivan arvoista ja nähtiin hurjasti kaikkea mielenkiintoista.Niin Romanovien asumisesta, kuin Jusupovien suvun elämisestä ja Rasputinin viime hetkistä.Jotakin mainitakseni.
Kiitos kaikille vastauksista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.08.2011 - 21:37

väittävät wikin sivustolla ettei laukkuja saa olla mukana kun vierailee museoissa. ja kameralla kuvaamiseen täytyy olla asiaankuuluva lupa (vaikka wikin mukaan ei niitä lupia tarkasteta joten ei ole maksamisen väärti) laukut pitää jättää narikkaan.
Bags aren't allowed in the museum (and while technically neither are cameras without the appropriate ticket, they never check the photo-permission tickets so it's not worth buying them), so stash them in the busy cloakroom.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2011 - 08:24

Kierrän Pietarin museon ulkopuolelta ja kannan arvokkaat kamani laukussa, jottei narikassa pääse kukaan pöllimään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2011 - 12:25

www.finland.org.ru/public/de...ture=fi-FI

narikkaan kuulemma pitää jättää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2011 - 14:39

Tuo on aivan yleinen tapa museoissa eli missään ei saa olla isoja laukkuja mukana, myös päällysvaatteet täytyy jättää vaatesäiliyykseen. Mielestäni itsestäänselvä asia. Myös sateenvarjot jätetään narikkaan.
Myös länsimaissa on tuo tapa/vaatimus, eli esim. Tukholmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.08.2011 - 23:08

Pietarissa varmaankin sen takia että putsarit putsaa kaiken jätetyn.