Käyttääkö kukaan ceylonin kanelia sokeriarvojen kurissapysymiseen? Siis tietysti muun ruokavalion ohella.Entä hunajaa päivittäin?

Siis hunajaa tervellisyyden vuoksi. Molemmat tietysti luomua.

Avainsanat: ceyloninkaneli luomuhunaja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.08.2011 - 10:55

No hunajaa silloin tällöin käytän ja sokeria en lainkaan, joten alan olla aika hapan varmaankin !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.08.2011 - 11:13

Tuo kanelijuttu ihan vieras, mutta sokeritkin olleet aina kurissa, eikä ongelma...Hyvä, jos nuo joitakin auttaa!Terveys kuitenkin hirmuisen tärkeää jokaiselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 11:33

Kanelista en ole tuosta aiheesta kuullutkaan..

Kanelille voi olla allerginen. Kaneliallergia on koivun [[ristiallergia]] eli jos henkilö on allerginen koivulle niin on melko tavallista että hän on allerginen myös kanelille. Ruokayliherkkyyden oireet voivat olla esimerkiksi suun kutiaminen, suolisto-oireet tai ihottuma. Kassiakanelin kumariini on maksalle myrkyllinen. Siksi sitä sisältäviä elintarvikkeita ei suositella syötäväksi säännöllisesti. Ceyloninkaneli ei sisällä kumariinia

fi.wikipedia.org/wiki/Ceyloninkaneli

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 12:10

Tuollaisesta kanelista en ole edes kuullut ja huinajaa käytän vain yskänlääkkeenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 12:37

En käytä Ceylonin kanelia enkä hunajaa. Sokerikaan ei ole ongelma, joten sitä menee todella vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 16:07

Minä käytän hyvän maun vuoksi hunajaa ja tavallista kanelia.Tykkään niistä .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 19:04

Kyllä laitan aamusella kaurapuuron päällekin kanelisokeseosta ja manikka 10 kiisseliä.
ennen lääkkeiden ottoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 14.08.2011 - 02:00

enpä ole ikinä kuullutkaan ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2011 - 17:32

Ceylonin kanelista en ole kuullut, mutta hunaja on sokeria so. elimistö ei erottele missä muodossa se saa sokerinsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.08.2011 - 22:26

Outo juttu tuo kaneli, mutta tietyn asteen diabetes ja hunaja ei missään nimessä sovi keskenään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 06:28

Kanelia en käytä, mutta hunajaa juon säännöllisesti talvisin. Nyt kesällä olen unohtanut koko hunajan juonnin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2011 - 18:06

Hunajaa silloin tällöin lisään teehen.