Paras kalaruoka ikinä? Kerro myös ohje!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.08.2011 - 21:56

Peruna-lohivuoka

3 perunaa
1 porkkana
½ bataatti
1 sipuli
1 yksikyntinen valkosipuli
n. 400 g lohta
2 dl kermaa
herbamarea
mustapippuria

Kuori ja paloittele kasvikset. Suikaloi lohi. Laita ainekset uunivuokaan ja mausta. Kaada kerma päälle. Paista 200-asteisessa uunissa 1 tunti.

tätä minun tulee tehtyä usein...

Kysyjän kommentti

Kiitos hyvästä ohjeesta!
Ja kiitos myös muillekin vastaajille.Muistetaan syödä kalaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.08.2011 - 19:28

Kotimaassa parasta kalaruokaa ovat muikut. Luomuruisjauhoa ja suola laitetaan pussiin, käännellään aineet sekaisin ja sitten muikut samaan pussiin paneroitumaan. Paistetaan voissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 20:46

Voissa paistettu kuhafile ja aurajuustolohi. Savustettu kala. Ohjeet niihin varmasti kaikki tietävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 22:18

Kiiskihaude!
Pataan perkaamattomat kiisket pohjalle ja päälle silavaviipale peite. Kanneksi ruisleipätaikina kansi. Hyppysellinen suolaa. Haudutetaan yön yli leivinuunissa miedossa lämmössä.
Sen herkullisenpaa kalaruokaa en ole syönyt.
Siinä ei päät eikä ruodot tunnu lusikalla syödessä.

Lisätty: 08.08.2011 - 07:12

Oli muikkuverkot aikoinaan isoisälläni joihin eksyi mieletön määrä pieniä kiiskiä alapaulan liki. Niitä verkoista päästellessä sormet verillä kyselin "ukolta" mitä näillä tehdään ja vastaus on yllä.

Lähteet:
opetus.ruokatieto.fi/Suomeks...oja/Kiiski

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 22:22

Kyllä se vann on niin, että voissa paistettuja ahvenia ei voita mikään ja se on helppoa laittaa ei tartte kuin suolaa, pikkuisen pippuria meinaan valkoista ja voita ja siinä onkin koko homma, en edes jauhoissa pyörittele !
Maukasta ruokahalua

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 07.08.2011 - 23:06

savukala, varsinkin kylmäsavu, on parasta vaikka ihan sellaisenaan ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 03:49

kuha walewska. tai vaikkapa itse savustetut muikut.
walewskan ohje: www.maku.fi/resepti/kuha-walewska

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 06:30

juuri lämminsavustettulohi .. nam

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 07:48

Voissa paistettu pangakala, jota ei saa kuin isompien kauppojen kalapakasteesta.
Toinen vaohtoehto on minulla voissa paistetut silakat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 09:38

Tonnikalapihvit. Onneksi Suomestakin saa tonnikalaa ainakin pakasteena, parhaillaan tuoreesta tonniklaasta paistettuna. Portugalissa olen usemmassakin paikassa tätä herkkua syönyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 12:08

Itse savustetut ahvenet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 20:55

En juurikaan syö kalaa, mutta esim. teen lohi voileipäkakkuja, johon laitan kylmäsavulohta sekä lämminsavulohta.

Lähteet:
kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/...leipakakku

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 22:01

Kyllä ahven fileet itse pyydetyt ja peratut .,pannuun paistuun ja voilla. Ihana herkku kelpaa kelle vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2011 - 01:34

Minulle se on uunilohi jonka maustan ensin Aromattilla sekä sitruunapippurilla ja tillillä sisältä, sen jälkeen laitan sinne Babyporkkanoita, niiden päälle lisään vielä hieman Aromattia.
Porkkanoiden päälle vielä muutama nokare voita ja uuniin. Se on siinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2011 - 19:27

Muikut ovat hyviä.