Olisiko laman uhka vältetty?

jos oltaisiin ajoissa huolehdittu köyhän kansanosan ostovoimasta? Köyhä kun ei rahojaan mihinkään jemmaa, vaan laittaa sen kiertoon.

Avainsanat: lama

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.08.2011 - 16:40

Köyhille ei anneta mitään tässä maassa se on nähty.Mutta varmasti menisi kiertoon joka euro jos niitä lisää annettaisin.Mutta nythän se ei riitä ruokaan edes. Saati mihinkään muuhun.Tuli mieleeni mamma ja pappa aikoinaan. Ei riitänyt asumiseen ei ruokaan saati lääkkeisiin, kasvattivat itse aina sipulia, perunaa ,lanttua, porkkanaa, loppuun asti.Tulivat toimeen miten milloinkin.

Kysyjän kommentti

Näinhän se ikävä kyllä menee. Nytkin valittiin mieluummin lama, kuin inflaatio. Hyviä ajatuksia oli muillakin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.08.2011 - 08:07

Alan asiantuntijat ovat mielestäni aivan muualla; www.vm.fi/vm/fi/02_ministeri.../index.jsp

Lisätty: 07.08.2011 - 10:37

Me köyhät emme osaisi sijoittaa rahojamme tuottavasti, kumoaisimme ne kurkustamme alas?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 08:53

Varteenotettava näkökohta Matulalla, samoin Jumppis ottaa virallista puolta asiaan.
Kyllä "tavallisen köyhälistön" ostovoima saisi ihmeitä aikaan olen vakavasti sitä
mieltä.
Se on totta, että me köyhät laitamme joka pennin kiertoon, ei ne jouda osakkeisiin ja pankkiholveihin.
Nyt joka päivä odottaa uutisissa miten talous pelaa esim. Yhdysvalloissa, ja sen talouden romahtaminen
on jo katastroffi.
Tässä yksinkertaisen mökin mummon ajatuksia, ei ohjeita.

Lähteet:
Pienten kutistuneiden aivojen tuotos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 10:22

Noinhan tuo menisi..
Mutta nyt on jos missä tätä köyhyyttä ja uskon että pahempaa vielä tulee, Kreikka ei pysty velkojaan maksamaan ja niin Suomi jää nuolemaan näppejään, kiitos tämän Kataisen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 18:33

Sen siitä saa, kun asiantuntemattomat poliitikot sekaantuvat talousasioihin. Aalto yliopiston professorilta Vesa Puttoselta tuli hyvät neuvot USA:n ongelmiin mm. veroja pitäisi ihan oikeasti kerätä, jotta yhteiskunta ja talous pyörisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 09:53

Matulan ajatuksessa on todella järkeä. Noin se juuri olisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2011 - 01:09

Aina on olemassa lama.