Miten saisin vanhan kakkosnelosen irti metallisesta aitotolpasta? Aita pitäisi uusia.Poraanko, poltanko vai mikä auttaa?

Lisätty: 06.08.2011 - 17:42

kakkosneloset on "lyöty" lujaa metallijalkoihin, joissa on "väkäset" pitämässä kiinni. Ei pysty avaan mitään.

Avainsanat: aidantolpan uusiminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.08.2011 - 07:55

minä paloittelisin sen kakkosnelosen jollain saatavissa olevalla vehkeellä. Saha, pora, taltta, vasara?

Kysyjän kommentti

Kahdeksan tolpanjalkaa sain kankeamalla ylös maasta ja niistä viisi lahompaa kakkosnelosta irti taltoilla ja poraamalla. Aitaa tuli valmiiksi jo 7,5 metriä. Ens kesänä jatketaan. Kiitti vastauksesta. Täältä saa aina vinkkejä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.08.2011 - 15:52

Miten tuo on kiinnitetty..
Avaa siis tuo metallinen kiinnitys ensin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 20:30

Hae joku "bodari" apuun, se vääntää äkkii ne irti :)

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 06.08.2011 - 21:56

jos se on tukevasti maassa kiinni, niin ruuvaa mahdollisimman alas iso ruuvi ja nosta tunkilla ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 07:55

Kysy kauppamiehiltä; www.rakentaja.fi/index.asp?s...t/7805.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 11:54

no pura ne 2X4" palasiksi .ja sillee ... siitä se lähtee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 17:10

lyhennä se kakkosnelosen tolppa,iske kappaleiksi kakkosnelonen joko puraalla, taltalla tai jollain muulla vekottimella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 21:16

hyviä neuvoja yllä mutta jos liian raskas n´homma niin ostaisin uudet
ja tuo tunkilka nostaminen olikin hyvä idea, aionkin käyttää sitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 09:59

Poraa, talttaa ja vasaraa minä ensimmäisenä kokeilisin. Jos niillä ei homma hoituisi, huutaisin mieheni apuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2011 - 00:34

Minä luultavasti ottaisin vasaran ja taltan ja murtaisin sen puun palasiksi. Mutta varmasti on helpompikin tapa.