Hyväksytkö alastomuuden kotona ja/tai julkisuudessa? (Kysyy naispuolinen nudisti)

Kuulisin mielelläni myös perusteluja, jos siitä ei ole liikaa vaivaa. :)

Onko alastomuus/"nudismi" (ilman seksuaalista linkkiä) mielestäsi hyväksyttävää seuraavissa tilanteissa;
1. Alastomuus kotona yksin.
2. Alastomuus kotona perheen kesken.
3. Alastomuus kotona vieraiden läsnäollessa.
4. Täysi alastomuus tai yläosattomuus julkisuudessa.

Myös lisäkysymys; Suhtaudutko eri tavalla pienten lasten alastomuuteen ja aikuisten alastomuuteen. Miksi?

(Olen naispuolinen nudisti, jota kiinnostaa kielteisyys alastomuutta kohtaan. Eräissä Afrikan maissa alastomuus on arkipäiväistä ja hyväksyttävää. Miksihän näin ei kuitenkaan meillä ole? Talvella ymmärrän miksi vaatteet on hyvä pitää päällä, mutta kesällä kuitenkin pärjäisimme ilman kledjuja...)

Avainsanat: nudismi nudisti alastomuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 05.08.2011 - 23:31

alastomuus ihan ok, mutta sitä pitää harrastaa kaltaistensa seurassa, suomessa ei ole totuttu alastomuuteen juuri talven ja erittäin tiukkojen moraalisääntöjen takia, ei siitä niin kovin kauan ole kun suomessa ei hyväksytty mitään "poikkeavaa" missään asiassa, joten saa nähdä josko asiat muuttuisivat pikku hiljaa, vauhti ainakin on aika kova nykyään ;)

Kysyjän kommentti

Kiitos asiallisesta vastauksesta ja avomielisyydestä. :) Toit esille hyviä pointteja. Olen kanssasi pitkälle samaa mieltä. Vaikka emme koskaan tulisi koskaan siihen pisteeseen, että nudistit voisivat käydä alasti kaupassa, niin toivoisin, että heidät hyväksyttäisi yhteiskunnassamme edes sen verran, että omalla tontillaan saisi oleskella vaatetta ilman että pelkää syytteitä... Sillä aina kun itse ohitan kotonani ikkunan, joudun noudattamaan erityistä varovaisuutta (ikkunoitakaan en voi verhota, sillä huonekasvini tarvitsevat valoa). Myös nakurannat tulisi mielestäni säilyttää, vaikka en itse ole (ainakaan vielä) niitä nudisteja, joka kokoontuisi hengenheimolaistensa kanssa nakuilemaan.

Teille, jotka vihjaavat nudistien olevan huomionkipeitä; Onko teillä tähän jotakin näyttöä, vai miten tulitte tähän johtopäätökseen? Itse en nimittäin miellä ainakaan itseäni huomionkipeäksi. En saa mielihyvää siitä, jos joku näkee minut alasti. En tunne silti häpeääkään. Mutta minua kyllä pelottaa nähdyksi tuleminen, sillä näistä tapauksesta on ennenkin saatu syytteitä... Itse olen nudisti ainoastaan siksi, koska viihdyn parhaiten omissa nahoissani, sekä yritän puolustaa nudistien oikeuksia, kuten myös muiden vähemmistöön kuuluvien ryhmien oikeuksia.

Kaikille: Kiitos että kerroitte ajatuksistanne. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2011 - 18:44

1. ok
2. arvelutttava
3. lähden kyllä siitä kylästä
4. silloin täytyy olla päästään vialla.
Ingelisin nakurannan ohi Formentosin majakalle kävellessäni ei ne norsunnahkaiset vanhat ämmät pajon silmää hivellyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 20:04

Onhan alastomuus luonnollinen asia,mutta kyllä kotonakin vähän vaatteen rippua pitää yllä olla.Ei ole kivaa katseltavaa, kun ollan alasti ihan julkisesti.Ei se kyllä mieltäni ylennä.Katselen ihmistä vaatteet päällä mielummin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 20:04

Samaa mieltä ( ! ) kerrankin Jumppiksen kanssa numeroiden 1-4 välillä.Kotona jokainen tehköön mitä haluaa oman itsensä kanssa.Julkisesti pitääkin sitten jo miettiä, mikä on sopivaisuuden rajoissa, ja mikä ei.
Nuderannat asia erikseen.Jokainen on niinkuin on , ja siellä erikseen rajatulla alueella saapi itseään vapaasti toteuttaa.

Afrikassa lämmin. Kuinka Suomessa viipottaa ulkosalla hippulat vinkuen ja paikat jäässä?Kesällä saattaisi onnistua, mutta mutta.Ei oikein kuulosta hyvältä.

Pieni vauva on ok ilman vaatteita.Kouluikäisellä pitäisi jo mielestäni viimeistään olla vaatteet päällä,uimapuku yms.Miksi aiheuttaa turhaa hämminkiä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 20:22

kotonaan saa jokainen tehdä mitä haluaa, vaatteet päällä tai ilman.
jos nudistille tulee nudistivieraita, eikös se ole heidän oma asia.

viuhahtaja saattaa joutua virkavallan kanssa tekemisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 22:37

Saunassa aina alasti, myös ihan yleisessä uimahallin saunassa, saunahan on puhtauden perikuva..
Kotona voit olla miten lystäät...
Ja nudistirannalla tietenkin...

Lisätty: 05.08.2011 - 22:38

Lasten alastomuutta netissä en hyväky koskaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 00:45

Jokainen tehköön kotonaan mitä lystää, mutta julkisilla paikolla pitää kyl vaatteet olla päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 11:26

1. OK
2. Lastenkasvatusta silmälläpitäen arveluttavaa
3. OK jos vieraat samanhenkisiä.
4. Nyky-yhteiskunnassa on tuohon vielä pitkä matka

Aihe kiinnostaa minua jossain mielessä (ei seksuaalisesti). Olisin halukas kaatamaan kaikenlaisia raja-aitoja, joita yhteiskunnassamme on. Pienin varauksin. Saatan olla pohjimmiltani kuitenkin vähän tiukkapipoinen : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 10:14

no afrikka on arfikka ei eurooppa.euroopassa
on sivistyneitä immeisiä.ne käyttää vaatteita.
pikku lapset erikseen niillä ei tarvi kotona vaatteita,mut niillehän tulee
ulostus usein äkkiäarvaamatta jolloin vaatteet olisivat tiellä.
afrikassa on wc vähän erilainen ku euroopassa. wc:t hotelleissa eurooppalaisia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 10:30

Oman perheen kesken omassa kotonaan saa mielstäni nakuilla ihan vapaasti, mutta kun paikalla on muitakin ihmisiä tai julkisellä paikalla, niin sitten vastaukseni on ei. Uimarannoilla nyt toki voi ottaa aurinkoa rinnat paljaina, jos tahtoo (terveysriskeistä piittaamatta).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2011 - 15:12

En ymmärrä mitä "vikaa" on ihmisessä jonka täytyy olla ilman vaatteita... ihan normaaliahan se ei ole. Sivistyneet ihmiset käyttävät kyllä vaatteita.

Lisätty: 16.08.2011 - 10:19

Vaikeata uskoa että pakonomaiseen alastomana hillumiseen löytyy syy pelkästään huomionkipeydestä. Asiaa olisi syytä tutkia tieteellisesti... joka nyt sitten viitsii... ehkä jotain avaimia pääkopasta löytyisi jotta asia valkenisi hieman. Alastomat voivat kokoontua leireilleen ja omille paikoilleen, ihan ok. Yleisellä paikalla (jota on myös pihapiiri jos ei aivan asumattomassa korvessa asustele) alastomana liikkuminen ei ole soveliasta. Aika kylmää on talvella 30 asteen pakkasessa ilman vaatteita!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2011 - 22:29

Jokainen taaplaa tyylillään. Samaa lihaa me kaikki ollaan. Ja tuohon jumppiksen vastaukseen sanon, että luuleeko hän että vastaavat miehet hivelevät silmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2011 - 14:36

Jotenkin on vaan outoa, että pitää keikistellä ilman rihman kiertämää.Lähtisin pois kylästä, jos pitäisi istua alastomuuden ihailijoiden tuoliin.Kotonaan jokainen saa tehdä tietenkin mitä lystää.
En pidä siitäkään, että lapset ovat rannalla alasti.Joillekin häiriköille voi tulla mieleen mitä vaan.
En tiedä, mikä saa ihmisen esiintymään nakuna.Täytyy kai esitää jotain.