Kysytty: 05.08.2011 - 16:40

Oletteko törmänneet nettipankissa maksaessanne siihen, että pitää soittaa tiettyyn numeroon, ennenkuin maksu vahvistetaan?

Olin maksamassa 15.000 euron laskua netissä ja lopuksi tuli teksti että pitää soittaa tiettyyn numeroon ennenkuin maksu lähtee.Puhelimessakin piti tunnistautua ja sitten vielä suullisesti. Onneksi tuo numero oli "auki" iltakahdeksaan asti niin että hyvin sujui.



Avainsanat: nettipankki maksun vahvistaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Kysyjän valitsema paras vastaus

Vastattu: 05.08.2011 - 17:22

Kyllä Raaseporin OP-sivuilla oli joku soittohomma varmistusesitys. Hetken mietin ja jätin omaan arvoonsa. En ala esim. ulkomailla ollessani soittelemaan vaikka olis kuin pankin numero.
On luotollinen tili ja yleensä kuukauden vaihteessa erääntyy laskut joten hoidan ne silloin ja pyrin olemaan kotimassa.
Niin tämä tapahtui DownUnder reissulta palttuani.

Lisätty: 05.08.2011 - 18:12

ainamarina on rahanainen kun tuollaisia laskuja makselee.



Kysyjän kommentti

En muista mitään "sopimusta"pankin kanssa tehneeni, mutta hienosti kuitenkin hoitui. "Punaisen Citruunan" ostin 11 vuotta vanhan Punton tilalle. Ihanaa saada uusi auto!


  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2011 - 16:57

ei minun pankkini pyydä mitään puhelinsoittoja maksaessani netissä.
jos mainostaa saa, niin pankkini on OP.

ettei vaan ollut mikään hoax. oletko tsekannut pankkitiliäsi että kaikki on OK.


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 17:25

En ole koskaan törmännyt moiseen puhelin vahvistukseen.


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 18:06

Eipä ole tullut moista vastaan, on vaan nuo vahvistuskoodit joilla homma hoituu...


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 18:52

Ei ole tullut minullekaan vastaan,vaikka käytän verkkopankkia säännöllisesti ja maksan laskuni siellä.


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 22:14

Suurempaa summaa siirrettäessä toimenpide on aivan normaali. En muista tarkkaa eurorajaa, mutta ainakin useamman kymmenen tuhannen ollessa kyseessä varmistus vaaditaan. Liittynee turvallisuuteen. En saanut henkilökohtaista palvelua vaan tunnistautuminen ja toimenpide hoitui pankkitunnuksilla automaatin kautta. Pankki Nordea.


  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 05.08.2011 - 23:38

ilmoittauduin mukaan tuohon varmistussoittohommaan, vielä ei ole tarvinnut soittaa, varmaan niin vähän pieniä laskuja ettei maksa vaivaa ;)


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 07:17

Ei ole moista vastaan tullut ja kyllä on joskus joutunut suuriakin summia siirtämään nettipankin kautta


  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 19:22

En ole enkä soittaisi vaikka kuinka käskettäisiin.


  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2011 - 22:26

Ei ole tarvinnut maksaa noin isoa laskua, mistä sitä tietää mitä joutuu tekemään jos sellainen tulee eteen. Onneksi pankkiohjelmassa on suoralinja sen hoitamiseen.


  Ilmoita asiaton vastaus
Tämä kysymys on suljettu, mutta voit edelleen vastata siihen. Et kuitenkaan tienaa pisteitä vastauksestasi tähän kysymykseen.

Vastaa kysymykseen

Rekisteröidy vastataksesi kysymykseen. Rekisteröityminen on nopeaa ja helppoa!

Rekisteröidy

Oletko jo rekisteröitynyt? Kirjaudu sisään
You may login with either your assigned username or your e-mail address.
The password field is case sensitive.

Ohjeita vastaajalle

  1. Vastaa esitettyyn kysymykseen.
  2. Kysy itseltäsi: "Auttaisiko vastaukseni kysyjää?"
    Jätä vastaamatta, jos vastaus tuohon kysymykseen on "ei".
  3. Noudata Napsun sääntöjä.
  4. Pyri antamaan selkeitä ja perusteellisia vastauksia.
  5. Älä oleta, että kysyjä tietää kysymyksen aiheesta yhtä paljon kuin sinä.
  6. Kirjoita itse omat vastauksesi. Viittaa lähteeseen, kun lainaat tekstiä.
  7. Voit antaa kysyjälle vinkkejä vastauksen löytämiseen, vaikka et itse tietäisikään suoraa vastausta kysymykseen.
Pieni hetki, sivua ladataan.