Millaiset ovat Sinulla avaimet onnelliseen ikääntymiseen ja vanhuuteen?

Avainsanat: ikääntyminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.08.2011 - 13:20

Ehkä ne avaimet ovat tai ainakin täytyy löytää tuolta henkiseltä puolelta hyväksymällä vanhenemiseen liittyvät muutokset. Terveelliset elämäntavat kaikkinensa helpottavat monessa asiassa. Nöyrä ja kiitollinen mieli huumoria unohtamatta avannee vielä montakin ovea ennen viimeistä porttia joten nauttikaamme joka ikisestä päivästä jonka saamme elää.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille,

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2011 - 09:32

Olen saanut pysyä terveänä, liikuntakyky on tallella ja mieli on virkeä. Raha-asiat kunnossa, ja perheelläkin kaikki asiat hyvin. Voiko sitä muuta elämältään enää toivoa!

Lisätty: 05.08.2011 - 22:43

Vakaassti uskon siihen että nauru ja ennenkaikkea laulu pidentää ikää. Laulaessa on aina hyvällä mielellä, ja siitä saa hyvän mielen, jollei mikään muu auta. Kokeilkaa vaikka!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 09:52

Minkään laisia avaimia ei minulla ole onneen eikä vanhuuten,päivä kerallaan mennään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 10:48

hyväksyä itsensä kurttuineen ja kropan rapistumisineen. säilyttää henkinen ja fyysinen toimintakyky.
nauru pidentää ikää :-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 10:57

Ennakoiva terveydenhoito: sopivasti liikuntaa ja joogaa, monipuolinen luonnonmukainen ravinto, ajatukset tässä hetkessä niin paljon kuin mahdollista, elämänmyönteinen asenne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 13:41

Aviopuoliso, lapset ja lapsenlapset, miniöitä ja vävyjä väheksymättä...

Ja ihan oma rauha silloin tällöin on hyväksi myös...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 16:23

En ole vielä kauheasti ikääntymistä miettinyt, sillä tässähän ollaan vielä nuori, ainakin mieleltään :) Tietty sitä toivoo, että lapsen lapset jonakin kauniina päivä pyörisi ympärillä, eikä tarvitsisi viettää yksinäistä vanhuutta. Terveyshän se ykkönen, jos se menee, niin vanhuus on vaikea. Positiivinen elämänasenne auttaa paljon elämässä nyt ja myös eteenpäin mentäessäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 18:23

En mieti ikää. En omaani enkä toistenkaan. Henkinen ikä on tärkeämpi. Ja se, että säilyttää mielenkiinnon asioihin. Perhe on tärkeä ja tietysti ystävät. Toivottavasti myös joskus lastenlapset?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 22:58

En halua vanheta yksin.Olisi ihanteellista, jos kumppani olisi vierellä mahdollisimman kauan.En myöskään haluaisi olla sidottuna ulkopuoliseen apuun pärjätäkseni,mutta tämä tietysti vain toive.Siihen toki pyrin vaikuttamaan säännöllisillä elämäntavoilla ja terveellä elämänasenteella...

Jos mahdollista, asun eläkeläisenä ulkomailla talvet.Myös tämä miehen haaveena.Toivottavasti voimme sen toteuttaa.Siellä sitten ehkäpä odotellaan poikaa ja hänen mahdollista perhettään vierailulle :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 10:41

Toivon, että saan olla suht terveenä ja että olisi läheisiä ihmisiä ympärillä ja saisin elää elämäni loppuun omassa kodissani. Mutta millä avaimilla tämän saavutan, sitä minä en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2011 - 21:53

Olen hukannut sen avaimen sairasteluvuosieni myötä.