Onko Sinun mielestäsi vankiloissa liian löysä kuri?

Vankeja karkaa tämän tästä, yksikin on ollut jo vikkoja karussa, eikä häntä järin etsitäkään,
kertovat lehdet.

Avainsanat: vankien vartiointi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2011 - 20:57

No mitä julkiseen anaan on luotaminen, niin sanoisin että on.
Ja johan se Norjan terroristikin saa jonkin luksuslukalin virkkeineen päivineen
ettei vaan aika käy pitkäksi.

Lisätty: 04.08.2011 - 20:58

niin ja toisethan sinne haluaa katkaisuun tai vain talveksi lämpimään :(

Kysyjän kommentti

Kiioa vastauksista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.08.2011 - 19:36

Ei ole kokemuksia moisesta laitoksesta.

Yleinen vaikutelma kuitenkin näyttää siltä, että löysyyttä löytyy ihan riittämiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 19:43

En tiedä ,en ole ollut siellä ,enkä tunne muitakaan jotka kertoisi.
Mutta karkauksien perusteella, voisi enemmän varmemmassa tallessa olla.
Toiset vitsailee täysihoidoista. Että se on kunnon kohotus paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 20:18

Eipä ole tullut käytyä kuin Seutulassa lentokenttää tekemässä ja silloinkin ajoin yöksi kotiin. Yleensä olivat siellä 3kk minulta meni melkein 2 vuotta ennenkuin huomasin että voin käydä muuallakin töissä.
Silloin konnat olivat halukkaita jäämään ylitöihin etteivat joutisi jynssäämään käytäviä iltaisin.
Kun luoton menettää niin varmaan on vaikeampaa jatkossa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 20:59

Tyttäreni mies oli vanginvartijana useamman vuoden Kakolassa, mutta kun vankila lopetettiin ja tuli muutto tuohon uuteen monet vartijat lähtivät ja vaihtoivat alaa niinkuin myös vävynikin...
Kuria pitäisi pahemmilta kyllä lisätä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 21:17

Suomen vankeinhoitolaki on porsaanreikiä täynnä : ( En käsitä selityksiä, että vankeja pitää sopeuttaa siviilielämään asteittain,kun kyseessä on kertaalleen julmasti ihmisen tappanut törkimys.Toiset teot vaan ovat NIIN rankkoja ,eikä niitä voi hyväksyä.Tällaiset pitäisi pistää häkkiin ja avain heittää pois.Rankkoja rikoksia tehnyt ei sopeudu mihinkään normielämään, vaikka kuinka sopeuttaisi.Jos on sairas, niin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 22:27

En nyt tarkkaan osaa asiaa määritellä, mutta jotain on pielessä, kun sieltä karkaillaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 22:59

Tiukempi kuri ja etenkin "vaaralliset" vangit, jotka ovat tehneet henkirikoksen, niin heitä ei saisi missään tapauksessa päästää ulkopuoliseen elämään esim. työntekoon vankilan ulkopuolelle, vaan heidät pitäisi sulkea laitokseen. Uutisia lukiessa miettii, että aika montahan todella vaarallistakin vankia on karkuteillä, joten toivottavasti kaikki saadaan ajoissa kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 05:18

paremmat olot vangeilla on kuin vanhuksilla.

Lisätty: 05.08.2011 - 09:13

täällä juttu elinkautisvangin lomareissusta:
www.iltalehti.fi/uutiset/201...3_uu.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 06:49

Epäilen,että kohta voi tuomion suorittaa kirjekurssina sillä vanki tulee kalliiksi yhteikunnalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 12:38

no en tiedä vankilan sisäoloista ,mutta "avohoito " on perseestä.sinnehän ei palaa
näköjään yksikään ulkopuolella oleva vanki oma-aloitteisesti .ne noudetaan väkisin
takaisin .ei oikein .pitäs kiristää vankien hoitoa. ei ulkohoitoloita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 11:32

Lienee ainakin osittain henkilökunnan vähyyttä, kun vankeja karkailee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2011 - 15:23

Eipä ole tietoa, on vierasta maaperää. Missä tialönetissa ne pääsevät karkaamaan, sitä voi vain ihmetellä. Elinkautisvankia ei pitäisi päästää koskaan ulos eli vankilan sisältä lomailemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2011 - 21:43

Liian lepsua on. Heitähän paapotaan ja pidetään herrankukkarossa.