Jos voisit pitää lomasi silloin kun huvittaa, niin milloin sen ottaisit ja millaisissa pätkissä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2011 - 17:54

yleensä olen pätkinyt lomani kevääseen ja syksyyn.
nyt ehkäpä ensi talvena otan pidennetyn loman :-D.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.08.2011 - 17:30

Tuohon on vastattava, että saan pitää lomani silloin, kun haluan.Tai ainakin periaatteessa.Minulla on kaupungin virka ja pisin mahdollinen loma.Ja vuosien saatossa ansaittu sellainen.
Yritän ripotella lomani pitkin vuotta.Olen todennut sen tehokkaimmaksi tavaksi jaksaa töissä :)

Nyt oli lomaa kesäkuu ja pidän tässä elokuussa vielä muutaman viikon.Sitten talvilomat tammikuussa ja huhtikuussa.Näin tällä kertaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 17:31

Olen saanut lomani aina, kun olen sen halunnut. Tämän kesän loppuloma alkaa elokuun 27 päivä. Ensi vuonna aion pitää 2 viikkoa kesäkuulla ja sitten loput 3vk elokuulla. Matkasuunnitelmien vuoksi näin. Tykkään pitää lomaa kerralla mahdollisimman paljon, että ehtii kunnolla irtaantua työstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 17:43

Minulla ei ole ollut lomaa yli 20 vuoteen. Työtön, yrittäjä jä nyt eläkeläinen. Ajankäytön suhteen ei ole ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 18:14

Aikoinaan työssä ollessani ja asuessani otin lomani siinä elokuun lopulla ja syyskuun alkupuolelle.
Tämä sen takia, että tulin tänne Keuruulle marja- ja sienimaille, sekä perunoita tuli aina säkillinen
mukaan. Minullakin oli ns. pitkä loma, olin valtion ja kunnan palveluksessa.Työnantaja oli jopa mielissään
kun kaikki ei halunnut lomaa keskellä kesää.
Talvilomaa en oikein muista miten se meni, taisi olla huhtikuullakin jotain.
Nyt olen eläkeläinen, kuten jumppis itsestään mainitsee. Lomaa saa pitää silloin kun tunttuu siltä,
mutta aina pakolliset terveys-ym. käynnit on hoidettava.
Taisin kesälomankin pitää 3 viikkoa plus viikko sitten myöhemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 19:22

Työkin voi lomaa olla. Kun ei voinun erotella ja olla lomalla, ennenkuin lopettamalla työ.Nyt on loppu elämä lomaa.Elämätapana työ ja loma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 19:25

Työelämässä ollessani oli kesä puolitettu heinäkuun puolesta väkistä. Sitten vuorotellen alkukesä ja loppukesä. Talveksi jäi vielä pari viikkoa. Koululaisten loma-ajat oli "pyhitetty" koulua käyvien lasten vanhemmille.
Ei siinä ollut tarvetta vaikuttaa asioihin, kun tuota järjestelmää noudatettiin.

Nyt oloneuvoksena oleskellessa voin valita milloin päivä on olevinaan loma-, vapaa-, pekkas- tai pakkaspäivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 20:49

Olen yleensä saanut lomani pitää halauamani ajankohtana ja pätkin niitä pitkin vuotta tarpeen mukaan.
Nyt on lomia säästössä aikalailla, joten voin pitää tulevaisuudessa pitkänkin loman yhteenpötköön

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 21:00

Pidän silloin kun haluan, en ole työmarkkinoilla saati eläkkeelläkään..
Olen kotirouvan asemassa 0€...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 22:39

Lomaa on yhteensä 7 viikkoa vuodessa, josta kesällä pidän 5 viikkoa putkeen. Talvella pidän lomat siten, että viikko joulun aikaan ja viikko koululaisten hiihtolomalla. Tietty sitten on vielä saldopäiviä, joita pidän tarvittaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 11:51

Parasta olisi, kun voisi jäädä lomalle juuri silloin kun siltä tuntuu. Mutta ei tämä nykyinenkään järjestys eli kesä-heinäkuussa kolme viikkoa, elokuussa kaksi viikkoa, syksyllä pari viikkoa ja talvella yksi viikko hullumpaa ole. Otan lomarahat vapaina, joka jatkaa mukavasti vuosilomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2011 - 04:40

Kesällä ja talvella, mutta talvisin loma on ihan liian lyhyt. Nyt nykyistä lomaani lukuunottamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2011 - 21:36

Voin ottaa lomani silloin kun huvittaa ja sopivissa pätkissä. Mutta yleensä kohdistan ne sisarieni lomien aikaan ja pari viikkoa jätän aina keväälle.