jos laittaa biojätteeseen muovia tms. Lajitellaanko biojäte vielä myöhemmässä vaiheessa ihmisen tai robotin toimesta suomessa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2011 - 00:33

Varmaan käytäntö ja tarkkuus vaihtelee vielä eri puolilla maata.
Kyllä se muovi voi löytyä jostain puiston mullasta tai vaikka Hyvinkään tienluiskasta.
www.hyvinkaantieluiska.fi/in...g=palvelut
Ainakin Pääkaupunkiseudulla biojätteen ja siten mullan määrät on niin valtavia, ettei siellä talikolla enään seulota mitään.
www.helsinki.fi/jarj/symbioo...s/bio.html
www.hsy.fi/jatehuolto/ohjeet...fault.aspx

Jäte on nykyään kovaa bisnestä ja sen kimpussa pyörii monenlaista toimijaa:
Sita www.sita.fi/biojate1
L&T www.lassila-tikanoja.fi/fi/k...fault.aspx
www.lhj.fi/DowebEasyCMS/?Page=Biojate
www.jyvaskyla.fi/jate/kodinj...et/biojate
papunet.net/selko/tietoa/luo...iojatteet/
www.rouskis.fi/Default.aspx?id=479649
www.rosknroll.fi/palvelut/ja...yntaminen/ ym.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2011 - 20:56

Luulisin etti ei enää lajitela..
sinne meni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 07:25

Tuskinpa sitä enää lajitellaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 09:48

Minulta on mennyt koko biolajittelun kiinnostus, kun pihallani roska-auto tyhjensi samaan kastiin biojäteen kuin sekajätteenkin. Lajittelin silti, mutta teenköhän turhaa työtä.
Näin on moni muukin toiminnan menneen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 12:42

Ei lajitella enää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 09:16

Ei niitä enää myöhemmässä vaiheessa lajitella, joten jokaisen on syytä jo omassa huushollissaan olla tarkkana, mitä mihinkin jäteastiaan heittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2011 - 04:31

Ei taideta enään lajitella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2011 - 21:19

En usko että määrärahat riittää sellaiseen.