Mistä saada hyviä säästämisvinkkejä rahaasioihin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2011 - 07:23

Esim. täältä: www.loihdi.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2011 - 10:00

Hips hoijaa. Minä aloin kevättalvella laittamaan 2 euroa jokaisesta kirosanastani Akuun ylimääräiseksi
käyttörahaksi ja nyt pikku Toni tyttäreni poika oli viikon lomalla ja me törsäsimme ne 295 euroa, jonka mummo oli päräyttänyt sinne. Tämä oli kiva pikku säästömuoto, olla itselle rehellinen ja maksaa joka
kirosana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2011 - 10:22

pankista ainakin. ja kyllähän itse jokainen tietää miten saadaan suuta soukemmalle, siis rahapusiin.
kulutat vähemmän ja jätät turhat hömpötykset pois.

täällä niitä vinkkejä ihan kirjallisena:
www.opas.diak.fi/saastamisvinkit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2011 - 13:10

www.tarkkamarkka.com/blogi/2...ien-lista/

tässähän on jotain neuvoja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 11:13

En ole oikea henkilö neuvomaan rahan säästämisessä, sillä säästöpossuni kumisee aina tyhjyyttään! Mutta silti osaan olla nuuka: etsiskelen vaatteita yleensä kirpputoreilta tai alennusmyynneistä, ostan kaupan alennustutotteita ja pakastankin niitä. Syön vain laaturuokaa, mutta en sitäkään paljon. Enkä osta mitään ruokaa valmiina, ellen nyt sitten joskus hapankaalia. Teen itse ruokia, ja pyrin syömään kaiken, etten heittäisi ruokaa roskikseen. Säilön ja pakastan.
Käytän kotona eri vaatteita kuin "kylillä", näin ei tule turhaa pyykkäämistä. Leikkaan ja välillä värjään tukkani itse, en käytä yleensäkään meikkiä, joskus ripsiväriä ja huulipunaa. Asun vanhassa, itse kunnostamassamme talossa, jonka korjaaminen on "pääharrastukseni". Sen lisäksi harrastan neulomista, johon langat ostan kirpputoreilta, tarjouksista tai puran jonkun halvan puseron. Harrastan jonkun verran myös vaateompelua, mutta se ei oikeastaan ole kannattavaa, sillä hyviä vaatteita saa valmiina niin halvalla. Viimeksi ompelin alastomalle pikkunukelle vaatteet.
Ajan vanhalla autolla, vm. 1998, joudun korjauttamaankin sitä aina silloin tällöin, mutta vielä se kuitenkin kulkee. Viimeisin korjaustoimenpide oli uuden akun hankinta, 68 €, aika vähän, jos sillä selvisin. Asun täällä vähän syrjässä, joten asumismukavuutta lisää huomattavasti se, että on oma auto käytettävissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2011 - 04:27

Laitat vähän sivuun pahan päivän varalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2011 - 21:04

Juokse tarjousten perässä, osta vain välttämätöntä, mieti halvempia vaihtoehtoja jne.