Mikä tai mitkä kukat symbolisoivat syvää ystävyyttä? Ystäväni haudalle, leikkokukkia ettei häiritse muita. Onko vinkkejä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2008 - 20:09

Luin kerran siitä miten enkeli ilmestyi yhteen uskovaiseen perheeseen ja istutti heidän pihaansa ruusun jossa oli erivärisiä kukkia. Siitä ihmiset tiesivät että ihme oli tapahtunut ja kävijä todellakin oli enkeli. Vai oliko? Sain ystävältäni Annalta vaaleanpunaisen ruusun. "Se on ystävyyden väri", hän hymyillen sanoi. Myöhemmin siihen ilmestyi keltainen ruusu. Lempivärini on keltainen. Onkohan Anna enkeli? :)

Minusta juuri se väri, joka kertoo ystävyydestänne on teille ystävyyden väri. Oli se sitten ystäväsi lempiväri tai sinun.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2008 - 18:24

1 Kukka: Olet kaikkeni. Rakastan sinua!
2 Kukkaa: Haluan tavata sinut yhä uudelleen.
3 Kukkaa: Haluaisin olla kanssasi kahden.
4 Kukkaa: Kunnioitan sinua, mutten vielä rakasta.
5 Kukkaa: Minä rakastan sinua.
6 Kukkaa: Toivon, että paranet pian / En usko lupauksiisi.
7 Kukkaa: Kosinta
8 Kukkaa: Olen sinun kunnes kuolema meidät erottaa.
9 Kukkaa: Kunnioitan sinua ja olen aina ystäväsi.
10 Kukkaa: Haluan tehdä kaikkeni hyväksesi.
11 Kukkaa: Olen aina ystäväsi, mutta rakkauteni ei ole vielä herännyt.
12 Kukkaa: Meillä on vaikeuksia, mutta uskon kaiken järjestyvän.
13 Kukkaa: Minä vihaan ja halveksin sinua.
14 Kukkaa: Olet kaikkeni!
15 Kukkaa: Olet ansainnut kiitokseni ja kunnioitukseni / Olet kaikkeni.

voi olla joko näin määrän mukaan,värin tai lajikkeen mukaan
katso lähteestä niin löydät lisää infoa.

Lähteet:
www.floristi.net/kukkienkieli.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2008 - 21:28

Minä valitsin ystävätäreni hautajaisiin valkoisia ja vaaleanpunaisia ruusuja. Kukkakaupassa on laajat valikoimat kukkia ja paljon tietoutta. Siellä neuvotaan kyllä kukkien valinnassa.

Olen minä kerran laskenut haudalle vain yhden ruusun. Kukkien paljous syvän surun kohdatessa ei merkinnyt mitään. Hyvästelin ystäväni sillä tavoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 00:48

Ystävyyden kukka on salaisuuden kukka, vain ystävien välinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 10:05

vaatimaton, pieni on herkkää, kaunista ja täyttää juuri sen tarkoituksen, lajilla ei isommasti väliä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 11:31

Mielestäni kaikki kukat sopivat, muistaminen yleensä lienee tärkein asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 12:48

www.evl.fi/kkh/kt/uutiset/he...utakuk.htm

Omaiset eivät välttämättä pidä, jos joku "ystävä" käy viemässä kukkia tms. ota yhteyttä vainajan lähimpään omaiseen.

ps. Äidilläni oli päänsärkyä pitkään, kun Isäni haudalle oli ilmestynyt punainen leikkoruusu, eikä hän tiennyt keneltä.

Muista ystävääsi omassa mielessäsi, ei varmaankaan ole tarkoituksesi pahoittaa hänen lähipiirinsä mieltä.

Lisätty: 20.10.2008 - 12:51

Vai tarkoititko siunaustilaisuuteen, aivan eri asia.