En opettele otsikoimaan. Mutta mitä pidätte itsellenne aarteena? Jos ei omaa rakastaan lasketa? Jokin esine mieluiten?

Lisätty: 28.07.2011 - 15:15

Näihin esineisiin luetaan mm. korut, valokuvat yms yms...

Avainsanat: esine aarre

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.07.2011 - 20:23

Olen teille varmaan hölmöläinen... Minun aarteita ja rakkaita ovat nimittäin huonekasvini. :) Etenkin itse siemenestä kasvattamilla, haasteellisilla lajeilla, on oma paikkansa sydämessäni.
Muutenkin olen melko kasvi-rakas. Adoptoin naapureilta, sukulaisilta ja puoli-tutuilta ei-toivottuja ja kuolevia kasvia, jotka sitten elvytän. Tunnen sympatiaa kaltoinkohdeltuja kasveja kohtaan. Luonto ja sen suojelu ovat suurimpia kiinnostuksen kohteitani. Olenkin valinnut kasvialan.
Aiheesta voisin puhua kyllästymättä tuntikausia. :D

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.07.2011 - 23:54

Valokuvakansiot lasten varhaislapsuudesta ovat aarteita,jotka haluaisin pitää itselläni katastrofinkin keskellä. Muistot ovat sittenkin arvokkainta mitä omistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 00:11

Edesmenneen äitini korut, etenkin kihlasormus vuodelta 1951.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 07:30

Äidin vanha keittokirja. Siinäpä vasta tiiliskiviteos, jota on paljon hyödynnetty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 07:58

En kiinny tavaroihin enkä esineisiin, mutta muistot ovat aarteeni. Lapsuus- ja nuoruusmuistot sekä kaikilta matkoiltani mieleenpainuvimmat asiat ovat, kuin aarrearkku jota silloin tällöin pysähdyn selaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 08:15

Valokuvaalbumeissa kulkee mukana paljon lapsuudesta ainanäihin päiviin asti.
Raamattuhan on myös aarre minulle, mutta jos sen menettäisin usko säilyy sydämessäni.
Palon aarteita olen jo tähän ikään menettänyt, nyt vain olisi taiottava sellainen asenne, että kaikki
hyvä minkä vielä kokee pitää aarteenaan.

tuohon valokuvaamiseen liittyen sanon asian ulkopuolelta sen, että nykyään napsitaan kuvia
puhelimella ja digikameralla ja niitä ei aina tule teetettyä, tullaan vain mummon eteen ja napsastaan
känny tai kamera auki ja sanotaan katsos näitä.Olen oikeiden kuvien kannattaja, saan kansioihin ne
ja ne ovat itselläni aina katsottavissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 08:36

Omat muistot on omia aarteita, Omat lapset. Valokuvat vanhat.Kaunis puhdas luonto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 12:52

Valokuvat koko elämäni ajalta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 14:16

Kyllä ne ovat muistot ja valokuvat, kun muistialkaa pätkimään.
Jälkikasvuni, on mun aarrearkkuni !

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 28.07.2011 - 14:38

kylläpä ne tärkeimmät yllä jo lueteltiinkin, en omista mitään todella rakasta esinettä, josta en voisi tiukan paikan tullen luopua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 19:27

Muistot niitä tärkeitä.Kaikki ulkomaanmatkat ja siellä tapaamani ihmiset...Kaikki edesmenneet koirani ja niiden saavutukset, joista muistoina esim. kansainvälisen valion arvon taulut seinillä...Olisin täysin eri ihminen, jos ei minulla koiriani olisi ollut.Toivat mukanaan niin paljon, mm. ystäviä maailmalla :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 20:53

Tällä hetkellä rakkaimmat asiat maailmassa ovat lapsenlapseni. Kaksi ihanaa olentoa, olemuksellaan valaisevat kaiken lähellään.
Edesmenneet eläimeni säilyvät myös muistin sopukoissa loppuelämäni.Ihania asioita kannattaa muistella.Hymy tulee huulille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2011 - 09:09

Jos rakkaita ihmisiä ei lakseta, niin mieheltäni saatu timattisormus vasemmassa nimettömässä on hyvin rakas esine. Myös isovanhemmilta peritty yli 100 vuotta vanha lipasto ja isältä peritty paksu, iso kultasormus ovat rakkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 12:24

Rukinlapojen leikkausveitsi on tallessa ja tuo mieleen rakkaita muistoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 19:42

En kiinny esineisiin, mutta sain juuri mieheltäni Birger Kaipiaisen keraamisen kellon, josta pidän kovasti.