Pyhän Olavin päivä 29.7.11 Savonlinnassa. Oletko tulossa juhlimaan Pyhää Olavia perjantaina?

Vuosi sitten Pyhän Olavin ilotulituksen päätyttyä keskiyöllä aloitti luonto oman näytöksensä, Asta-myrsky nimittäin aloitti riehumisen tuolloin.

Avainsanat: pyhän olavin juhla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.07.2011 - 19:52

Mielenkiintoni heräsi, kuka on Pyhä Olavi. Päivä on Norjan Ensimmäisen kuninkaan Pyhän Olavin muistopäivä 29.7.1030, hän sai surmansa Stiklastesin taistelussa.
Kuuluu Kotolilaisiin pyhimyskalenteriin ja on laajalti juhlittu Pohjoismaissa.
Suomessakin sitä juhlitaan erityisesti Savoninnassa.
Pyhä Olavin on Savonlinnan suojeluspyhimys, jonka mukaan linna on saanut nimensä.
Koska 1639 perustetun kaupungin perustamispäivä on hämärän peitossa, se on myös kaupungin juhlapäivä.

en minä sinne tule, vaikka vanha historia kiinnostaakin minua, ei toteudu millään konstin,
mutta juhlijoille toivotaan hyviä ilmoja ja hyvän milen juhlaa.

Lähteet:
Kyllä googlesta otin osia.

Kysyjän kommentti

Kiitoksia, olet taas kaivanut pohjatietoa.....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.07.2011 - 21:31

Ei ole tällä hetkellä aikeita matkustella Savonlinnaan päin.
Käyty on useammankin kerran. Ihan mukava paikka piipahtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2011 - 22:02

En ole sinne tulossa..Olen täällä Kotkassa vain..käyn katsomassa meripäivien avajaiset huomen illalla klo 18.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.07.2011 - 22:15

Kuuluvat olevan sellaisen juomingit, ettei mieli tee tulla. Vieressähän tuo olisi, joten matka ei olisi rasite.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 00:06

Nyt on tämän kesän reissut reissattu ja perjantaina koittaa loman jälkeinen eka duunipäivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 07:34

Lomapäivät käytetty, joten ei nyt vaan onnistu. Sinänsä juhlia jotain mistä ei juuri ole tietoa kuulostaa houkuttelevalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 08:05

Ensimmäinen nimeni on Asta ja kaikki varmasti tietävät kuinka myrsky riehui vuosi sitten. Olen vakaasti päättänyt pysytellä silloin kotosalla ja koettaa järjestää vain aurinkoista, hyvää säätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 12:49

Lapsenlikkana ja tuo Egyptin matka otti voimille joten viikko siinä vierähti kunnes kotiuduin kotiini..
Joten en tule...

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 28.07.2011 - 14:47

en taida tulla, lomat on pidetty ja pyhän olavin juhla kalskahtaa jotenkin vähemmän houkuttelevalta kun ei siitä mitään tiedä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2011 - 09:13

Kävin viime kesänä Olavinlinnassa ja oli kyllä vaikuttava paikka. Ja onhan sillä kerrassaan huikea historiakin. Tänä kesänä en sinne ole menossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2011 - 07:28

En tule, olen kyllä siellä käynyt.