Huomenta napsut. Nukuttikos hyvin? Mitä puuhaillaan tänään?

Lisätty: 26.07.2011 - 07:57

Tänään aloitan punaisten viinimarjojen keruun, kun siinä ei tarvitse selkää rasittaa. Yöksi täytyy mennä töihin. Aurinko paistaa ja näyttää tulevan kuuma päivä.

Avainsanat: työ puuha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.07.2011 - 08:01

huomenta Mariaana, taitaa tulla taas hellepäivä +16C ja pilvetön sininen taivas. lähestyvien 80-vuotispäiväjuhlien ( ei vielä omien ) suunnittelussa taitaa päivä hivahtaa rutiinien lisäksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.07.2011 - 08:05

Vähän pihassa puuhastelen, ja keinussa istun ja vaan katselen puutarhaani. Ruokaa teen grillissä tänään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2011 - 08:13

Kyllä nukuin oikein hyvin.Kiitos Mariaana kysymästä. Täälläkin jo aamusta aurinko porottaa ja lämmintä tuntuu tulevan ihan tarpeeksi.Kävelyllä ja postilaatikolla ihana vilpoista vielä metsäisellä pikku tielämme.Nyt jäänyt kestotilaus tulematta ainakin 5 kertaa. Ei ole kivaa .Olen huomautuksia koneen kautta laittanut mutta ihan turhaan.
Uimassa käyty ja harventanut kasvimaita ja kuokkinut. Ihanaa kun ajatuksissa ensiviikolla siintää Imatra. Pääsee Immalan -järveen uimaan ihanaa sileää hiekkaa pohjassa. Saimaa onkin kamalan alhaalla .Vesi karannut maan uumeniin kuivien kesien takia.Taidetaan mennä sinne patsaspuistoon käymään. Talkoitakin tehdään samalla ,ulkorappusia.Ei vierailua ilman aihetta.
Minä en meinaa viinimarjoja vielä kerätä menee varmaan pariviikoa etiä päin. En kerkiä.Mutta mehua tulee enemmän .
Kyllä aika kuluu nopeaa ei olisi lapsena uskonut.
Karavaani alueellakin on ollut lapsilla hauskaa , uivat ja leikkiivät päivät ja iltasella kiukutellaan kun ollaan liian väsyksiin. Elokuulla tulee hiljasuus yhtä äkkiä. Lähteevät ihmiset kuka minnekin päin .
Ei kuulu meille hiiskaustakaan.Kesällä on ääniä rajojen ympärilläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2011 - 10:52

hyvää ja kaunista huomenta .. aamiaisen nautin ja nyt siiryn tupa-auton syövereihin .. katsastamaan kaapiit pesemään pinnat ja saamaan sekin kuljin privat kuntoon .. jotta tas , kun lähdetän sillä liikenteeseen on sekin siisti ja puhtonen .. huomiseks lupaskin sadetta tännekkin , jotta silloin ois oiva siivouskeli kotosalla ...ruoaksi laitan possunpiffei grillis .. kera kasvisten ja salaatin joka onkin kiitettävästi kasvanut syömäkuntoon ...nyt vain olen alkanut saamaan tomaateista alergeenii .. kokeilen kyllä , joskos ei tulis grilatusta tompsusta .. no saattaa olla ,et sekin aiheuttaa .. mut kokeilla pitää ain kaikkee .. ja on sekin vaan niin hyvää siloinkin , kun on grillissä käynyt ..jospas pikasesti katsastan tuon kanttarelli tilanteen tuos mettänlaidas ja sielt muutaman tompsun täytteen löytäisin .. sitä jännitän nyt sit josps natsais .. muuten täytteeksi pitää laitaa jotain muuta tai ei yhtään mitään .. onhan ne hyviä niines hyvineenkin .. tompsut meinaan ... oikein hauskaa tiistaita napsulaisille :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2011 - 11:42

Töissä vielä tämä viikko. Sitten alkaa vihdoin loma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2011 - 11:45

Täällähän sitä viimeisiä lomapäiviä vietän. Siivoilla ajattelin, mutta on jälleen niin hitsin kuuma, että taidan jättää illemmalle siivouksen. Nyt lähden vieressä olevaan maitokauppaan, joka sattuu olemaan helwatan iso ostoskeskus :)

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 26.07.2011 - 12:43

työpäivän jälkeen pitäisi kaivaa maalipurkki ja pari pensseliä ja painua pihalle, on aitaa ja leikkimökkiä jotka kaipaavat huomiota ,)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2011 - 12:58

Tehty mökkisalaatit, mehut ja makkarat mukaan ja iltapäiväksi Pihlajaveden rannalle mökille.
Rapukaloja onkimaan , saunomaan ja kohokohtana grillausta.
Sitten saunomaan ja nukkumaan.

Lisätty: 26.07.2011 - 22:10

Reisu tuli tehtyä,ei kuitenkaan saunottu kahteen kertaan. Mertaan saatiin rapukaloja
10 ahventa ja useita särkiä.Grilli täytti vatsat sillä suomalisella vihenneksella makkaralla,
kaslerpihvillä . Lisukeena salaattai, erilaisia mehuja.
Nyt täytt mennä nukkuselleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2011 - 17:58

Huomenta näin iltapäivän korvilla, toinen työpäivä loman jälkeen ohi, vähän pyörryksissä vielä, mutta kai tästä taas ruotuun asetutaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2011 - 20:27

Päivä kului töissä, nyt illalla lenkkeilyä ja kotihommia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2011 - 12:43

Huomenta tai pikemminkin päivää jo tähän aikaan. Lomapäivän tarkotuksena ois saada huone takaisin ihmismäiseen kuntoon-sitä ennen ajattelin hemmotella itteäni kotiruualla. Siivouspalkaks sitten varmaan pari keksiä ja hyvä kirja :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.07.2011 - 21:44

Kuumuus on niin silmitöntä, että se häiritsee jo yöunta. Makkarissa reilu 30 lämmintä öisin - tuuletuksetkaan eivät auta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 15:24

Huomenta vain!!

Aloitan tänää pakkamaan, kun lähdemme huomenna Tampereelle viikoksi.
Voimakkaita ukkosia tämän ja- huomisen päivän aikana.