Onko tämän päivän ihmisillä lyhempi pinna .Vai mistä johtuu ärhäkkyys toisia kohtaan.

Olen liikkuessa seurannut ,meitä moneksi.En viitsi tuhlata elämää kiukutteluun.

Lisätty: 26.07.2011 - 07:56

Kyllä niitä lipsahduksia tämän koneen kanssa minullekkin tulee .Eihän tämä niin vakavaa sentään ole.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.07.2011 - 18:30

Oravanpyörässä juoksevilla näkyy olevan ongelmia pääkopan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.07.2011 - 18:11

Niil oli pienenä pipo kireellä, joten ehkä se juontaa lapsuudesta. Älä välitä, kiree piposia riittää joka lähtöön, ikävä kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 18:56

Itsekkyys on itsetarkoitus. Minulle ja heti. Kyllä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 19:38

Jotenkin tuntuu,että kurittomuus on kyllä lisääntynyt.Ei saa enää ojentaa ei perhe ei opettaja.Lapsella vaikeampi ehkä tajuta oikean ja väärän eroa...Tai voinen olla väärässäkin.
Onkohan vanhempien kunnioitus myös vähentynyt?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 20:08

Liiaksi tieto-taito yhteiskuntaan on suuntaus. Jokaisen pitäisi pärjätä, olivatpa eväät sitten miten huonot tai hyvät. Kun minä katselen nyt lapsenlapseni matkapakaasia, kun hän tuli tänne on puhelinkin

Liiaksi tieto-taitoyhteiskuntaan on suuntaus. Jokaisen pitäisi päteä alalla kuin alalla ja mennä oravanpyörässä, joka kiihtyen menee eteenpäin joukon mukana.
Kuinka paljon minäkin olen lukenut ihmisistä ja perheistä, jotka ovat luopuneet paljosta
nykymenosta. Katkaisseet sen liian kireän elänmenon ja huomanneet, että kuinka vapaammaksi ja tasapainoisemmaksi elämä on muuttunut sen jälkeen.
Huomaan itsekin, vaikka en enään työssä ja vapaa.ajassa kilpaile kuin itseni kanssa,
miten se suoritus äreys tulee pintaan. Täytyy läheisillekin huomauttaa, että nyt ette puhu
minulle mitään, olen kiukkuni kanssa sen viimeisellä viivalla.
Nyt olen viimeaikoina päässyt irti aivankuin painolastista, kun on päästänyt irti kaikesta joutavasta.
Äreyskin on poistunut sen turhan touhuamisen kanssa.
Tämän tosin huomasin rakkaan siskoni kuoleman kautta, se siihen tarvitttin. Hänellä oli maat ja mannut
ja maallista rikkautta ja kaikki menee silmänräpäyksessä pois.On opittava luopumaan ja luovuttamaan.
Meillä jokaisella se on yksilöllistä, ei ole mitään kaavaa, vaan se on löydettävä itse.

Lisätty: 26.07.2011 - 07:29

Onpas taas mummeli kompastunut, tuon alkuosan vastauksesta saa jättää lukematta.
Olin aikeissa pyyhkiä sen pois, mutta on vain pyörähtänyt näkymättömiin ja olen luullut, että
tila on vapaa. Mutta mapsuthan on tunnetusti viisasta väkeä, eivätkä yhteen mummelin
töppäyksestä ole moksiskaan, olette tottuneet niihin jo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 20:55

Juu, kovin tuntuu lyhyt pinna monella olevan. Vasta pari päivää sitten olin näkemässä tilanteen, kun pari kouluikäistä poikaa todellakin vahingossa kaatoivat kaupan eteen jätetyn polkupyörän. Juuri sattui paikalle myös pyörän omistaja, nuorehko oikein laitettu ja meikattu nainen, joka alkoi välittömästi huutaa ja meuhkata pojille kovaan ääneen, varmaan yhtään kirosanaa ei jäänyt käyttämättä. Niin harmitti poikien puolesta, että oli ihan pakko mennä väliin heitä puolustamaan mistä ko. naisihminen sai hyvän syyn meuhkata minullekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2011 - 07:14

Joskus siltä tuntuu. Olisiko se tämä ajan henki (elokuva) ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2011 - 07:46

Minulla kiristää välillä, täytyy myöntää. Juuri tänä kesänä, kun on ollut niin hikisen kuumaa ja tukalaa. Siinä pitää koettaa olla ystävällinen ja hoivata äreitä, huonokuntoisia vanhuksia ahtaissa tiloissa. Monesti on tuntunut, että nyt tulee noutaja...ja mie en halluu kuolla työni ääreen ainakaan ihan vielä.
Ajattelen tuon lyhyen pinnan todellakin kiristyvän entisestään kuumuudessa, kiireessä ja jokaisen tiuskiessa toisilleen. Voi olla, että nykyihmiset eivät ole enää niin nöyrän taipuvaisia, kuin vanhanajan ihmiset olivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2011 - 19:04

En menisi yleistämään. Jokaisella jöröllä on varmaan omat syynsä käytökseensä. Heidän vanhempansa saattoivat olla kasvatuksessa liian lepsuja tai liian kovia, heillä voi olla paljon vastoinkäymisiä elämässä tai ehkä heillä on vain huono päivä. Itse olen melkoinen lepsukka, mutta stressi ja univaje tekevät minusta joskus ikävän ihmisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.07.2011 - 21:34

Jospa joku tutkija tuohon löytäisi vastauksen ja lääkkeen poistamaan kaikki pahat asiat aivoista, kaikki ilkeät sanat huulilta, katkaisi siivet ilkeiltä huhuilta ym. negatiivisen, niin maailma olisi paljon parempi elää ja asua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 13:06

Monilla pinna piukalla syytä en tiedä, vaan onko meidän aikakautena niin pahuksen kiire ja se alkaa pistää jopa joillakin ihan vihaksi asti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2011 - 07:16

Kaikilla on aina kiire.