Tänään Jaakko heitti kylmän kiven veteen . Nyt se ainakin lämmintä.

Tänään oli meillä ihan kylmä yö 10+ suuri ero aikaisempiin lukemiin.Onko tuo aavistus syksystä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.07.2011 - 12:06

Monena kesänä ovat uimavedet vasta toden teolla lämmenneet Jaakon päivän jälkeen. Tänä kesänä ovat olleet niin lämpimiä jo pitkään, että tuskin enää kovin paljon lisää lämpiävät. Jyväskylässä on ainakin joinakin vuosina ex-kaupunginjohtaja Jaakko Loven heittänyt kuuman kiven Jyväsjärveen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.07.2011 - 12:30

Niinhän se Jaakko teki, vaan ei täälläpäin oikeastaan kylmennyt. Parhaillaan auringon paistetta ja varjossa + 24 astetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 12:37

Jaakonpäivä edellisen kalenterin mukaan oli vasta 13pv jälkeenpäin tästä Jaakonpäivästä, josko vasta sitten se kylmä kivi präiskähtää veteen.
joessa tai järvessä en ole vettä käynyt kokeilemassa, mutta sää on aurinkoinen ja lämmin +20C meilläpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.07.2011 - 12:44

lämmintä on vielä, mutta suunta on valitettavasti se totuttu :( sitten pitää lähteä vielä jonnekin jatkamaan kesää ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 16:04

Ilmankos meidän mökin pihasta on kadonnut yksi kivi. Nyt se selvisi, että Jaakko on sen vienyt mennessään ja tehnyt tihutyönsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 16:06

Kivi olikin vielä lämmin...uintikelejä riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 17:54

Lämmintä riittää, tänäänkin on ollut todella kuuma päivä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 21:20

Ei se Jaakko vielä saa vesiä kylmenemään. Lämmintä jatkuu vielä, vaikka Jaakko kuinka temppuilisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.07.2011 - 21:16

Antaa Jaskan nakella kiviään, ei hän ihan heti aikeissaan onnistu - jos säätiedotteisiin on uskomista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2011 - 07:12

Näin teki Jaakko. Uimavedet ovat olleet vielä lämpimiä, ja uitua on tullut paljon.