Onko tämä Norjassa tapahtunut verilöyly nykypäivää?Koemmeko mahdollisesti pian jotain vastaavaa?Miten tähän on tultu?

Itkenyt Norjan kuningas oli surullista katsottavaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.07.2011 - 09:12

Kyllähän henkilö on poikkeava, juuri siinäkin, että haluaa avoimen oikeudenkäynnin.
Luulisi jo niin häpeävän, sadan hengen tappaminen on jo niin kauheaa, idealoginsa
toteuttamiseksi, että ei sitä käsitä.
Emme me ole enään turvakolossa näköjään missään, odotettavissa on mitä ja milloin vaan.
Kuningasparin osanotto oli aitoa ja säväyttävää, olivat kokosydämisesti mukana, kuten varmaan koko
Norjan kansa.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastauksista.Tässä meille ajattelemisen aihetta taas joksikin aikaa...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.07.2011 - 21:25

Jap tällaista tämä elämä on ja kun käytetään anaboilisia stereodeja, niin kaikki järkevä lähtee päästä pois ja tapahtuu kauheita asioita! Voimme vain odottaa paljon lisää vastaavanlaisia onnettomuuksi ja ne voi tapahtua aivan missä nurkassa tahansa, valitettavasti!!!
Maailma muuttuu kaiken aikaa ja ihmisten on vain kestettävä kaikki muutokset ja erilaiset vaikutukset!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2011 - 22:08

Nykypäivää kai...isäkään ei ollut tavannut poikaansa 16:een vuoteen...kai nyt sitten käy moikkaamassa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2011 - 22:16

Kyllä tieto lisää tuskaa sanottiin aina ennen. Nythän tietoa saa joka paikkaan.Koneita melkein joka torpassa.Kolme poikaa joista nuorin 6v ja vanhin 8v,tta ottivat kiinni 7v.aan sitoivat tämän puuhun kiinni ja tuikkasivat tuleen.poliisien tutkinnassa kävi ilmi että pojat jääljittivät erästä jännityskuvaston intiaanitapausta.Kyllä liikka on liikkaa.Jostainhan tämä oslon tappajakin tietoa saanut pommiin.
Järki hoi älä jätä ,.Ei muuta voi sanoa. Koskaan ei voi tietää meitä niin moneksi.

Lisätty: 25.07.2011 - 07:46

Kamalasti mielen sairaudet nuorilla lisääntyneet.Miksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2011 - 22:48

Pohjoismaissa ollaan totuttu lintukotomaiseen oloon ja kuitenkin tällainen kamala tragedia tapahtui, on tää maailma menossa perse edellä puuhun :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 00:22

Monen ihmisen elämä on varmaan aika epätodellista. Eletään virtuaalimaailmassa ja onhan meilläkin tapahtunut yhtä sun toista, joskaan nyt ei noin järkyttävän suurta uhrimäärää ole koettu. Tosiasia on että mielensairaudet ovat nykyajan sairauksia.
Mirjam Kalland ja Salli Saari sanoivat oleellisen tuosta.

Lisätty: 25.07.2011 - 09:14

Nyt ymmärtää sen miksi kuninkaalliset olivat kyyneleet silmissä. MetteMaritin velipuoli kuoli iskussa - poliisi joka yritti suojata nuoria, oli leirillä kait vapaaehtoisena vartijana.
Hannu Lauerma totesi että tuskin ampuja oli mielisairas, vaan häiriintynyt henkilö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 00:40

Tuolaiset omasta mielestään "yli-ihmiset, viisaat, täydelliset ja itserakkaat" egoistit, ovat aina vaarallisia, sen pitäisi olla jo selvä varoitus ympäristölle.
Paljon on samaa Auvisen kanssa, toisten ihmisten halveksiminen, inho ja viha, äärimmäiset mielipiteet ja teoriat, ei ystäviä, sliipattu ulkonäkö ja tuo ylimielinen ilme.
Sekä tarve tehdä jotain oikein huomattavaa, kun omassa elämässään ei ole saanut aikaan oikeastaan mitän.
Tämä raukka kopioi amerikkalaisen "Una-bomberin" (Ted Kaczynskin) manifestin omanaan.
Mutta tämä otus tahtoikin jäädä henkiin ja tahtoo avoimen oikeudenkäynnin, jotta pääsisi esittelemään hienoja ajatuksiaan.
Kuvia: www.vg.no/nyheter/innenriks/...d=10080671

Lähteet:
www.vg.no/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 08:51

Valitettavasti näyttävät olevan nykypäivää. Milloin koulusurmia meillä, milloin vastaavia Saksassa, nyt Norjassa, pelottaa että missä ja milloin seuraavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 12:18

Tuollaiset tapaukset ovat nykymaailmassa lisääntyneet ja yleistyneet.
Missään maailman kolkassa ei liene nykyään rauhallista.
Ikäviä tapauksia, jotka aina sävähdyttävät missä sitten tapahtuvatkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.07.2011 - 13:06

näyttää siltä että ihmisillä on nykyään enempi aikaa olla tyytymätön ja etsiä valittamisen aihetta. täällä pohjoismaissa asiat ovat niin hyvin että vain mieleltään sairas ihminen edes miettii tuollaisia tekoja, eri asia on sitten ne köyhistä oloista lähteneet terroristit jotka kokevat kärsineensä vääryyttä koko ikänsä ja haluavat muutosta, heitä ohjaillaan uskonnon avulla, pääsee vaikka mihin paratiisiin kunhan hoitaa homman, karmeaa touhua, valitettavasti täältä pohjolasta on löytynyt mukava oleskelupaikka tällekin ryhmälle, eivät vielä ole kuitenkaan täällä kovin aktiivisesti vahinkoa tehneet ja toivottavasti eivät teekkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2011 - 07:17

Onhan näitä ollut ennenkin. En koe tätä aikaa mitenkään erilaiseksi. Aina jossainpäin rytisee. Talouden tilanne nyt vain koettelee eurooppaa ja saa lieveilmiöt nousemaan pintaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.07.2011 - 21:53

Toivottavasti ei ainakaan yleistyvää. Aina on noita kiihkoilijoita joilla on nuppi seonnut pahasti.
Eihän maailmassa kohta uskalla paljastaa uskon-, ei puoluekantaansa. Tai yleensäkään ajatuksiaan maailmanmenosta, koskaan ei tiedä ketä kiltinnäköistä ihmistä puheillasi saatat ärsyttää - jopa viimeisen kerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2011 - 20:21

Tuo on kysymys jota olen monesti miettinyt.