mitä tehdä oulussa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2011 - 16:11

Siellä voi käydä esim. nimikko ravintolassani Jumprussa. Se on vanha suomalainen tilavuusmitta. Siellä vain täytyy muistaa tilata juomansa jumprumitoissa!

Lisätty: 23.07.2011 - 09:54

Siellä on hyvä ohikulkutie jota tulee polkastua ohi kylän tukka pujossa Lapin reissuilla.

Lähteet:
www.jumpru.fi/ajankohtaista.php

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.07.2011 - 18:25

Olen Oulun kahdesti nähnyt ja poikennutkin siellä, mutta oli talvi ja hirveän kova pakkanen.
Nyt on ihana kesä ja lämmin, eiköhän niitä tekemispaikkoja löydy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 23:24

Olen oulussa käynyt 55v.tta takaperin.Tarkoitin sitten taaksepäin.Ei takaperin vaan takaperin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 00:29

Käy Kauppatorilla tervehtimässä "Toripoliisia" ja Kauppahalli, Torinranta, hienoja Terva-aittoja, Hupisaaret.
Kävelykatu Rotuaari on Must, aja Potnapekka kaupunkijunalla kierros.
Hietasaaressa/Toppilansaaressa on Oulun Eden kylpylä ja Nallikarin Lomakylä (leirintäalue) jossa voit yöpyä mökissä 36e - 139e per yö www.nallikari.fi/index.php?24, ja viereisessä rannassa hieno uimaranta. Polkupyörällä sieltä on lyhyt matka keskustaan Pikisaaren kautta.
Kartta kartta.ouka.fi/
Oulu on hieno kaupunki, katso www.oulutourism.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 15:58

Oulussa kannattaa tutustua Tietomaahan, varsinkin jos on lapsia mukana. Siellä onn kahtava ja kokeiltavaa kaikenikäisille ja aikaa kannattaa varata koko päivä. Siellä on vaihtuvat näyttelyt, johon sisältyy laajakangas elokuva (pyramidit, andit jne.), sitten sielä on kaikkea ihmiseen, urheiluun ja muuhun tieteeseen liittyviä vempaimia, mitä voi kokeilla itse. Siellä on myös pieni kahvio, josta saa pientä makeaa ja suolaista kahvin ja teen lisäksi sekä pieni tiedekauppa.
Suosittelen yhdeksi matkakohteeksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 21:42

Kesäisessä Oulussa on paljon nähtävää ja koettavaa. Rantaelämää saat Nallikarista, jossa on pitkät hiekkarannat ja vieressä kylpylähotelli Eden. Kauppatorilla ja terva-aitoissa on mukava käydä ostoksilla tai vain fiilistelemässä. Rotuaarilla voit kävellä ilman päämäärää katselemalla ihmisiä, shoppailemalla tai poikkeamalla mukaviin ravintoloihin - siellä sijaitsee tuo Justuksen mainitsema Jumpru.

Todella Harmi ettei kuuluisaa Oulun Valkosipuliyötä enää järjestetä. Se oli ehdottomasti oma suosikkini. Toimintaa oli 1990-2007. Ouluksi valkosipuli on valakolööki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 00:05

Hyviä vinkkejä on tullut, ei muuta kuin kokeilemaan. Oulua pohjoisempana en juurikaan ole käynyt, mutta Oulu on tuttu kaupunki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 10:30

Rotuaarille kävelemään ja Oulun murretta kuuntelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 11:22

Onhan se outoa, jos ei muuta keksi kuin matkustaa Ouluun.