Joko pakastimesi, kellarisi, viileäkaappisi pullistelee mansikoita, mustikoita, lakkoja?

Avainsanat: marjat säilöön

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2011 - 12:42

Minulla allergia hieman rajottaa sitä pakastimen pullistelua...Mutta omasta pihamaasta kerätyt vatut (ISOJA!) ovat pakastimeen päätyneet.Ja joka päivä saa kerätä niitä sieltä lisää. Mustikoita saanen Mäntyharjun metsistä, jos äiti innostuu sieltä niitä keräilemään.Ja poika tuonee Inarin reissulta taasen hieman lakkoja... Niillä sitten pärjäillään talvi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 22.07.2011 - 10:33

ei pullistele ei, mansikoita on tarkoitus laittaa tenavalle talveksi muutama rasia ja omat marjat pihasta mehuksi, siinä se meidän tarve.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 10:54

Ihan varmaan pullistelis,JOS mulla olis pakastin suurempi kuin jääkaapin,uskoisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 11:07

Pullistelee jo hieman, mutta mustikoita ei vielä ole tarpeeksi ja viinimarjat vasta kypsyvät joten kuukauden päästä varmaan pakastimet ovat ihan täynnä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 13:18

Ei pullistele, mansikoita olisi tarkoitus pakastaa talven varalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 19:56

Voi veikkonen, vielä löytyy tilaa yllinkyllin kaikenlaisille marjoille, mustikanpoiminnan vasta aloittelen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 23:09

On kyllä jo laitettu talven varalle..mutta ei vielä pullota..mustikoita on saatava lisää..Viinimarjat ei ole vielä kypsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 23:46

Lähdin mustikoita etsimään metsästämme ja tuli niin valtavasti jokapaikassa villivadelmat vastaan. Niitä jokapäivä keräillyt.Tänään sanoin miehelleni että toinen pakkanen täynnä.Mieheni käski ottamaan yli 450l pakkasen käyttöön.Sanoin että enhän enään niinpaljoa kerää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 06:34

Ei vielä ihan pullistele, mansikkaa sieltä löytyy. Mustikat ovat vielä metsässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 15:42

Pieni pakastinkaappi, joten ei sinne niin hurjasti kasata kaikkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 21:51

Ei vielä pullistele, sain juuri käyttöön 261 litran pakastimen. Tarkoitus olisi täyttää marjoilla ja jonkin verran myös sieniä aion pakastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.07.2011 - 16:28

Ei ihan vielä, mutta pian. Ovat kohta poimintakypsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2011 - 11:07

Marjoja en pakastele. Ainoan poikkeuksen tekee lakka, jos satuu jostain saamaan.
Itse en niitä keräile, mutta sieniä sitäkin enemmän.