Muistatko puhdistaa säämnöllisesti astiskoneen roskasiilin?Itse ihmettelin meneekö uuden hankintaan,kun hutiloi pesun kanssa,

mutta nyt puhdistettu kone odottaa koekäyttöä ;-)

Avainsanat: pesukoneen roskasiilin puhdistus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2011 - 16:42

Juu.Tarttee kyllä putsata aina silloin tällöin.Rupee haiseen aika herkästi, jos ei ole puhdas....Ja yksi konsti on myös se, että tiskaa välillä koneen tyhjillään, mutta aineiden kanssa.Tarttee se konekin itse pesua joskus :))

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.07.2011 - 16:51

Mulla ei kerry sinne juurikaan yht mitään,kun esitiskaan ennen koneeseen laittoa.Vois olla muuten meilläkin pieni ongelma .Oikein roskatunkio.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 17:08

Minullakin on astianpesukone, yhden hengen talous, joten ei ole pestävää liiemmin.
Tykkään kyllä astianpesusta käsin ei ongelma,ja jos minulla emempi noita sukulaisia käy,
he pesevät kyllä kielloistani huolimatta ne.
Hyvä se on puhtaana pitää ruoan tähteistä, samoin pesukoneessa hyvä on nukka sihti puhdistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 17:12

Hyvä on tosiaan välillä putsata, meillä astianpesukone on kovassa käytössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 17:17

Vähemmän käytän konetta, on niin pieni talous. Kyllä sen pesutuloksesta näkee, milloin kone on likainen. En pese hampaita lukuunottamatta mitään säännöllisesti, en siis tiskikoneitakaan. Mutta hengissä olen selvinnyt tähän ikään asti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 18:36

Puhdistanhan minä, aina kun muistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 19:02

säännöllisen epäsäännööllisesti, puhdistettuain sihdit sun muut ensin käytän tyhjillään kaikis isommalla lämpätilal, toisinaan puhdistuspesus käytän sitruunahappoo ja toisinaan etikkaa, ja ain kannattaa pitää koneen ovi rakosellaan, varsinkin jos harvoin käyttää, ettei tuu se ummehtunut haju, samoin teen pyykinpesukoneen kanssa, suurimmal lämpötilal mitä löytyy, ja eikös ne sano et varsinkii pyykipesukonees (toimisko myös astianpesu) pitäis käyttää nestemäist pesuainetta, ettei ne jää niitä letkuja tukkimaan, varsinkin kun ite pesen yleensä molemmis sil 40-45 asteisel vedel...

Lähteet:
omat koneet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 20:31

Henkilökohtainen kotihengetär hoitaa tuontapaiset asiat.
En oikein ymmärrä kysymystä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.07.2011 - 00:43

Toki - erittäin epäsäännöllisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.07.2011 - 09:05

tomaattia isommat "kokkareet" on hyvä poistaa lautaselta ennen koneeseen laittoa ;) pienempi moska täytyy puhdistaa kerran viikossa käytöstä riippuen, muuten pesutulos huononee, ainakin vanhalla koneella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2011 - 09:27

Roskasiilistä en tiedä, mutta roskasihdin puhdistan usein. Meillä on niin tiheä sihti, että vähintään kerran viikossa se on hyvä harjalla pyöräyttää puhtaaksi. Saman konemerkin seuraaviin malleihin ei kuulemma enää ole yhtä tiheää sihtiä asennettukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 22:05

En kovin usein eikä siellä ole kovin paljon moskaa ollutkaan. Suht' säännöllisesti puhdistan koneen pesunapilla.