Jos saisit tutustua perusteellisesti jonkun maan kulttuuriin ja historiaan paikan päällä, niin mikä maa se olisi?

Kenties joku paikka, jossa et ole vielä käynyt?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2011 - 18:53

Pietarissa on käyty useaan kertaan, mutta edelleen sen historia vain jaksaa kiinnostaa.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille!
Itsellä Pietarin reissu edessä ja kaikki suuremmat nähtävyydet pitäisi ravata neljässä vuorokaudessa läpi.Odotan innolla!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.07.2011 - 15:00

Kreikan historia ja kulttuuri sekä vanhat tarustot kiinnostavat kovasti. Olen käynyt Kreikassa yli 10 kertaa ja kiinnostus kasvaa reissu reissun jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 15:14

Sveitsissä en ole käynyt. Maisemat ja kulttuuri kiinnostavat tällä hetkellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 15:47

Egyptiin mielisi mun tiedonjanoni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 15:49

Se olisi Vapahtajani kotimaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 16:15

Tuon puoleinen,katsataisin sinne .Mutta jos totta puhun Havajille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 16:39

Italia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 19:46

Ehdottomasti Egypti myös minulla. Sen kulttuuri kiehtoo ja varmasti olisi nähtävää ja ihmeteltävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 20:27

Kaksi kohdetta on yli muiden ja kovin vaikea valita ensisijaista, joko Intia tai Egypti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 10:21

Neitsytsaariin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 13:12

Varmaan olisis Tahiti tai muutkin Tyynen meren saaret,mua viehättää ranskankielinen kulttuuri ja haluaisin nähdä Paul Gauguinin maisemat ja värimaailman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 14:30

Egyptiin ja kakkosena Italia. Egyptissä kiehtoo nimenomaan historia, nykykulttuurista en ole kiinnostunut. Keran olen käynyt, mutta mieleni halajaa matkalle, jonka suunnittelen ja aikataulutan itse. Aloittaisin lennolla Kairoon ja siellä niin monta päivää, että olisin tarpeeksi tutustunut Egyptiläiseen Museoon ja päässyt Kheopsin pyramidiin käymään. Menkauren pyramidissa olen käynyt ja olihan sekin mielenkiintoinen, mutta luettuani Paul Bruntonin kirjasta kuinka hän vietti yön Kheopsin pyramidissa, haluaisin ehdottomasti käydä siellä, mutta päiväsaikaan. Muistaakseni aamuisin ensimmäiset 100 pääsevät vierailemaan. Sitten Niiliä pitkin alas ja pysähdellen eri kohteisiin. Karnakin temppeli oli sellainen, jossa haluaisin viettää paljon aikaa, samoin Kuninkaiden laakso. Toivottavasti matkani toteutuu, olen jo muutaman vuoden näitä yksityiskohtia hautonut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 15:05

Ranskaan haluaisin tutustua lisää , vaikka siellä olen pitkiä aikoja viettänyt mutta aukkoja tiedoissa ja kokemuksissa on vielä
Kreikan historiaa olen tutkinut ja maassa vieraillut lähes 50 krt mutta sieltä löytyy edelleen paikkoja joista olen vain lukenut. Euroopan historia kiinnostaa, Liettuan historia on opiskelun alla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 19:22

Bhutan olisi ykkösvaihtoehto.

fi.wikipedia.org/wiki/Bhutan

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.07.2011 - 23:57

Thailand - haluan tutustua heihin ja heidän elämäänsä. Televisio ei koskaan kerro sitä oikeaa totuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.07.2011 - 10:44

kreikka, turkki ja egypti tässä järjestyksessä, kreikassa ja turkissa on tullut lomailtua monta kertaa mutta egyptiin en halua mennä vaikka ne maailman ihmeet kyllä houkuttelisi.