Onko tuttavapiirissäsi ketään, joka olisi sairastunut "sikapiikistä" ?

Sairastuneita tipahtelee päivittäin lisää...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2011 - 14:41

En ole kuullut. Perheessämme ei kukaan ottanut piikkiä. Poikani ja kaverit olivat tutkineet asiaa internetistä ja se tieto mitä siellä oli ei kannustanut käymään piikillä.

Töissä pomo kehotti ottamaan rokotuksen ja ihmetteli, että kun se tuodaan tänne työpaikalle ja ilmaiseksi saa, niin miksi ei ottaisi. Meistä muutamat kieltäytyivät.

Tätänykyä suhtaudun hyvin suurella varauksella kaikkeen mitä Puskan toimistosta annetaan ilmoille.

Kysyjän kommentti

Meillä tuttu nuori mies sairastui narkolepsiaaan ja yhdellä rouvalla puhkesi piikistä MS ... Meidän perheessä kukaan ei kyseistä piikkiä ottanut.
Itse hoitajana kuuluin vähemmistöön, vaikka työn puolesta olisin ekojen joukossa sen saanut...Silloin jokunen ihmetteli ääneen,mutta eipä ihmettele enää valintaani.
Kiitos kaikille vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.07.2011 - 13:11

Ei ole. Itsekkään emme ottaneet sika piikkiä. Kun muistelee niitä aikoja kun rupesivat rokottamaan. Se minusta oli ihan käsky, että nyt täytyy ottaa rokotus.Kuinkas on käynyt, aika surkeeta. Toiset totteli ja toiset ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 15:02

Ei onneksi ole. Itse en piikkiä ottanut, mutta poikani sen sai koulussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 15:55

Otin piikin ja voin vielä ainakin hyvin.
En ole alkanut röhkimään, eikä saparo ole solmussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 16:37

En ole tietoinen, että kukaan tuttavani olisi sikapiikistä sairastunut. Itse piikin otin, mutten ota toiste.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 20:30

Ei tietääkseni kukaan ole sairastunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 13:13

Missä vaiheessa piikin jälkeen alkaa sorkat muodostumaan?Eikä kuulu piiriin jälkitautisia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 18:56

Otin piikin, ja nyt harmitaa. En ennättänyt etukäteen tutustumaan siihen netissä. Olisi ollut parempi jättää koko piikki väliin. Harmittaa suuresti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 19:19

Piikitettyjä kyllä on, mutta sairausoireista ei ole tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.07.2011 - 23:54

Onnekseni - ja toisaalta harmikseni on nuo piikit kielletty. Mutta olen onnellinen siitä, ettei yksikään läheiseni ole saanut ongelmia siitä possutuikusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.07.2011 - 11:07

ei ole tiedossa piikistä sairastuneita, itse otin kun luulin että se on ainoa tapa jäädä henkiin, silloin ei vielä jälkioireet olleet niin tapetilla ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2011 - 00:38

Ei ainaskaan meidän perhepiirissä kellään joka tuon piikin sai, kaikki OK..