Kuinka pitkä aika on miesmuisti?

Joskus kun tuntuu, että se on vuosien mittainen, joskus alle varttitunnin....asiasta ja miehestä riippuen.

Avainsanat: miesmuisti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.07.2011 - 09:48

Se riippuu ihmisestä ja mistä kyse.Jos puhutaan menneestä jotain se on aikakäsite kaukaisuuteen.
Mutta voi olla lyhytkin aika. KIva sanonta tuokin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.07.2011 - 09:40

Kyllä se on mittaamaton aika, itse käsitän kun sanotaan," että en miesmuistiin muista olleen tälläistä",
se voi olla pitkä aikakin.
Mutta ahkeralle pullon kallistajalle se on joskus hyvin lyhyt, hyvä, että päivän muistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 09:55

Riippuu tilanteesta,puhuttaisko mieluummin "henkilömuistista"?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 10:09

Heh...Ei niin järin pitkä....Tai riippuu kai asiasta... Mutta ilmeisesti tarkoittaa kuitenkin hyvin pitkää aikaa;kymmeniä vuosia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 10:38

Eräs jo edesmennyt kylänmies kehuskeli; "minä en ole ottanut miesmuistiin, mutta silloinkin tais mennä muisti".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 10:58

Niin pitkä, kunnes unohtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 13:06

Onkohan sanonta tarkoitettu alunperin vitsiksi? Ei se miehillä ole sen parempi muisti kuin naisillakaan, taitaa olla enempi henkilökohtainen juttu. Toisaalta jotkut miehet väittävät, että eukoillaan on liiankin hyvä muisti ja asioita jaksetaan kaivaa vuosikymmenien takaa. Otapa tästäkin sitten selvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 13:23

Veikkaisin, että jostain tapahtumasta on pitempi aika kuin mitä on yhden ihmisen keskimääräinen elinikä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 13:48

nimen omaan miehestä riippuen ;)
mutta - eiköhän tuo ole niitä sanontoja aikojen takaa. mitähän äijät eli silloin? -50v ? 60v, 70v?
nykyään miesmuisti on pidempi kuin silloin kun tuo sanonta on alkanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 10:08

Tarpeeton sanonta, ei miehet taida muistaa sitäkään, minkä naiset muistavat. Taitaa olla vain taas yksi keino pönkittää miehistä paremmuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 14:32

Se on häilyvä käsite, johon liittyy myös tahallinen muistaminen ja unohtaminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 19:21

Miesmuisti, se on lyhyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.07.2011 - 23:00

Asuinkumppanini mukaan laskuihin otettaessa: noin minuutti.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.07.2011 - 14:23

miesmuisti on aika lyhyt, asioita voi muistaa pitkänkin ajan päästä, mutta tarkkuus kärsii ajan kanssa, vähemmän tärkeät asiat unohtuvat tietysti nopeammin ;)