Huomenta kesänapsut. Onko kaikki hyvin tai ainakin melkein? Mitä mukavaa tiedossa tänään?

Lisätty: 19.07.2011 - 08:38

Ai jossain päin voi jo kerätä vadelmia. Täällä ei vielä kypsiä, mutta lakkahilloa olen keittänyt jo 6 litraa.

Avainsanat: päivä kesä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.07.2011 - 08:31

Jos taas tonne vattupuskaan ...Tosin nyt en ota pikku Petoa mukaan.Liian vauhdikasta vadelmien keräämistä :) ... Ja tietysti koiralle opetusta mm kuinka istutaan ja ollaan boxissa.

Lisätty: 19.07.2011 - 10:13

Kouvolassa keräilen omista pihamaan vattupuskista karvahatun kokoisia vadelmia.Ovatkin kasvaneet hurjan isoiksi tänä vuonna : ) Niin keltaiset, kuin punaisetkin versiot.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksistanne. Marjoja on tullut ihan kiitettävästi tänä kesänä ja viinimarjatkin jo kypsyvät hyvää vauhtia. Yhden punaisen pensaan tyhjensin jo tänään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.07.2011 - 08:27

kaikki hyvin. Luvassa päivällä töitä, illalla nauttimista ihanasta kesästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 09:37

Tänään olenn odottavalla kannalla ja sen mukaan teen vähän touhujakin.
Nuorin lapsenlapseni tulee mummolle perjantaina viikoksi ja hänen äitinsä myös.
voi olla vauhdikas viikko tiedossa, mutta en minä kovin paljon enään jaksa riehua, kun
nuo pirumiehen järjestämät säryt ja kivut ovat seurana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 09:53

Nyt villivadelmia on joka paikassa, hakkuuaukeet täynnä. Olen itse keränyt 5l.Mutta lakkoja en ole käynyt katsomassa.Mustikkaan menin eikä löytynyt, muuttuivat vadelmiksi.Ei ole muuten mitään nopeeta kerättävää vadelmakaan.Kädet on vähän raapamilla.
Täällä sataa ripsautti aamuaikaisin ja on hautovan lämmin ilma. Ei paista sentään. On kosteaa.
Mutta haen vattuja tänäänkin.Kaikki herkut kahittyy yhtäaikaa voisi tulla vähän pitemmillä aikaväleillä.

Lisätty: 19.07.2011 - 09:54

Jonkun verra sieniäkin tatteja ,haperoit,kanttarelleja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 09:57

Kaikki hyvin,kiitos!Paitsi kadun toisella puolella seinämaalinhinkkauskone pitää/piti ennen 8 kamalaa mekkalaa.Lämpimän harmaata tänään,raportti Helsingistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 10:56

Tänään on taasen 3 kk kulunut verenluovutuksesta, joten verenluovutukseen olen lähdössä. Täällä alkoi just vettä satamaan ja muutenkin kovin harmaalta näyttää keli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 14:30

Kotimatkalla Budapestista oltiin ja kymmenen aikaan kone laskeutui Helsingin kentälle. Hieno oli viikko ja hienompaa oli tulla kotisuomeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.07.2011 - 22:59

Lähdin aamulla sairaalaan hoitotoimenpiteeseen siinä uskossa että jees - tämä auttaa eikä leikkausta tarvita. No - hieman tuli ongelmia; en kestänyt toimenpidettä ilman puudutusta ja se keskeytettiin. Odotan leikkausta. Ei siis mennyt ihan putkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.07.2011 - 14:25

matkoja tässä katselen syksyksi ;)