Mitä mieltä opiskelija-asuntoloista ja niiden elämästä?

Eräs ystäväni oli käynyt tutustumassa tänä iltana Lappeenrannassa Yliopiston oppilasasuntoihin. Ei hän ehtinyt kauaa olemaan kun eräältä parvekkeelta alkoi kuulua äänekästä meteliä. Siellä sellainen ylipyöreä vanhempi rouva piti meteliä. Samoin oli kuulunut muualtakin rajun juhlimisen ääniä. Hetken kuluttua siihen talon eteen oli tullut poliisi ja ambulanssi. Riehakasta meininkiä tuumasi ystäväni - miten tuolla voi rauhassa viettää opiskelijaelämää.

Avainsanat: opiskelurauha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 19.07.2011 - 00:41

Asun itsekin opiskelijoitten vieressä, ja möly on joskus mitä monenmoisinta. Mutta se että muut asukkaat häiritsevät opiskelijoita on jo aika törkeää. On niitä ihmisiä meidänkin kulmilla joilla tuntuu riittävän energiaa juomiseen mutta ei mihinkään järkevään tekoon. Ambulanssit ja poliisit ovat ihan vakiovieraita useina viikonloppuina. Säälittää ne opiskelijat, jotka yrittävät päästä elämässä eteenpäin, mutta nämä juopot naapurit mölyävät, soittavat musiikkia ja aiheuttavat kaikenlaista häirintää ja harmia.

Lähteet:
Oma kuulo

Kysyjän kommentti

Kiitos, ei varmaan ole mieltäylentävää asua sellaisella seudulla, koskeehan tuollainen metelöinti ja häirintä todella muitakin kuin opiskelijoita. Tuttavani tuli muuten siihen tulokseen, että vaikkei muualta asuntoa löytyisikään, niin ei hän ainakaan sinne muuta. Tsemppiä sinulle sinne häiriköinnin keskelle - aiheuttakoot sen nyt sitten kummat tahansa, sääntönsä heilläkin pitäisi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.07.2011 - 08:33

Asuin 1980 -luvulla opiskelijaasuntolassa, jossa oli neljään kerrostaloa täynnä 1-4 hengen soluasuntoja. Ihmeen rauhallista ja mukavaa oli, vaikka kyllähän sitä missä tahansa asuntoalueella sattuu ja taphtuu. Ikävintä oli, kun pyykkiä varastettiin kuivaushuoneesta, mutta tulipahan luettua tentteihin kuivaushuoneessa pyykkien kuivumista odotelelessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 09:32

Mieheni oli 10 vuotta Helsingin Ylioppilaskylän asuntoloiden huoltomiehenä 1983-1990.
Taloja oli 3 ja kyllä siinä näki ja koki jos jonkinlaista elämää.
keskellä yötäkin omainen soitti, että pitäs mennä katsomaan, onko hänen lapsensa asiat
hyvin, kun ei ole vastannut tänään puhelimeen.
Meitä on joka kortteliin sopivia henkilöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 09:59

Ei kukaan täällä metsässä hä'iritse. EN osaa vastata kysymykseesi kun ei ole kokemuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 10:51

Ei ole minkäänlaista kokemusta opiskelija-asuntoloista, eiköhän niihinkin kaikenlaista sakkia mahdu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 14:26

Onneksi en tuollaista ole joutunut kokemaan. Yksikin häirikkö joukossa saattaa pilata muiden asumisolosuhteet. Niin se vain sattuu olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 19:24

Ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta oma tupa, oma lupa.