Onko totta, kun miehet maisteli niin kansa haisteli?

www.napsu.fi/matkailu/matkak...8--Mikkeli
Tämänkin taistelun jälkeen.

Avainsanat: porrassalmen taistelun 200 vuotis juhla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2011 - 05:46

Totta se on.

Kysyjän kommentti

ja vielä nykyjäänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.07.2011 - 16:49

Niinkuin sanoin lippu korkealla tai puolitangossa.Toiset juhlii toiset kuolleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2011 - 09:29

Totta on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2011 - 10:02

No vastaanpa nyt tähänkin, kun eilen kysymyksesi oli erimuodossa vähän ja alla ihmeekseni 13.8.2010
arvosteluni kuvasta. En kyllä ymmärrä itsekkään mitä olen ajatellut vastatessani niin, mutta muorille sattuu
ja eihän se pahasti ollut ollenkaan.
No iltapäivällä oli kysymys hieman muuttunut ja arvosteluni kuvasta pois otettu, joten kiitos siitä.
Kyllähän siitä kirjoituksia on ollut, että siellä miestä väkevämpää olisi joskus annettu kovan paikan tullen, mutta empä ole ollut näkemässä..
Eikä tuo liene paha juttu, jos niin on ollut, tuloksena meillä on vapaa isänmaa.
Luulen, että pikku tipat korpikuusen kyyneleitä rukoukset ja miesten voitontahto toi meille vapauden..
Suomessa ei liene rukoiltukaan koskaan niin paljon kuin juuri sodan aikana, siitä kiitos kotijoukkojen.
En tiedä tarkoitatko "herrojen maistelua" vai sotilaiden ja tuo haistelu, siihen en ossaa ottaa osaa
kun en tiedä mitä haisteltiin, tyhjiä pulloja, vai niitä vainajia, joita rintamalta tuotiin.
No olkoot niin tai näin, hyvän työn tehneet ovat sankaritaistelijat rintamalla ja unohtamatta naisten osuutta sodan aikana kotirintamalla,

Lähteet:
omat mietteet.