Vinkkejä ruoka-aineallergioiden hoitoon?

Mulle on puhjennut nyt ihan lähiaikoina allergia suklaaseen,mansikoihin,tomaattiin ja viinirypäleisiin. Kaikki on mun suurta herkkua joten olisiko mitään vinkkejä,jotta voisin syödä näitä menettämättä kumminkaan henkeäni?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.07.2011 - 19:13

Allergia on oire kehosi epätasapainotilasta. Lukaisepas pH-ihme -kirja.

Kysyjän kommentti

Tarviipa lukasta jossain vaiheessa,kiitos vinkistä :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.07.2011 - 14:56

Sinuna kyllä jättäisin nuo herkut tykkänään nauttimatta, niin maistuvia kuin ne ovatkin. Henkeäsoi tuskin menetät noita syömällä, mutta oireet voivat olla aika kiusalliset. Onneksi voit näiden sijaan varmaankin nauttia esim. toffeeta, vadelmia, kurkkua ja persikoita/nektariineja/kiiviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 16:04

Suosittelen, ettet niitä söisi.Allergiasi vaan niitä syömällä mitä ilmeisemmin pahenee...
Itse moniallergisena olen joutunut tyrkkäämään monta herkkua kiellettyjen listalle,mutta siihen tottuu.Ne voi korvat jollakin muulla :)

PS: Eri firmojen suklaalaaduissa on suuria eroja.Itse voin syödä Maraboun ja Bandan perus maitosuklaata, mutten MITÄÄN Fazerin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 17:31

Totta, paras neuvoni on olla näitä hedelmiä syömättä. Sairastan banaani allergiaa, ja jos vain vahingossa vähänkin sitä ruoan mukana suuhuni eksyy, saan valtavan huimaus kohtauksen. Pahimmassa tapauksessa on sairaala reissu tiedossa. Joten neuvoisin olemaan syömättä kyseisiä hedelmiä. Näin vältyt monelta murheelta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 18:15

Ikävä kyllä se on totuus, että joudut näitä ruoka-aineita välttämään. Niin on monella samainen kohtalo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 18:28

Allergiassa jätetään ne aineet poi käytöstä mistä on haittaa, niin minä tekisin. Pitää kokeilla korvaavia tuotteita. Kärsivällisyyttä sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.07.2011 - 20:48

Ainoa vinkkini on se, että vältät kaikkea niitä mitkä aiheuttavat allergian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 23:08

Kyllä se on paras vaan välttää näitä mille olet allerginen..Jos syöt näitä voi olla sairaala reissu edessä..
Itse olen Kiiville allerginen.Kerran olen meinannut tukehtua,kun kurkku turposi..se oli silloin sairaala reissu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 09:33

Jätä ne syömättä, vaikka nykyään puhutaan paljon siedätyksestä eli siitä että elimistö tottuu ja alkaa sietämään niitä aineita.
Kaikki suklaatkaan eivät ole samanlaisia mutta jos on allerginen kaakaolle, niitä "parhaita" suklaita ei kannata syödä. Fazerin suklaassa on vähän kaakaota eli on itse asiassa heikkolaatuista.