Onko ukkonen ollut äkeänä paikkakunnallasi?

Eilen illalla Lappeenrannassa jyrähteli muutamankerran,mutta ei yltynyt rajuilmaksi.Nyt aamulla jälleen aurinkoista ja lämpömittari näyttää + 24C.

Avainsanat: ilmoja pitelee

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.07.2011 - 08:55

Eilen, vielä Mäntyharjun mökillä ollessamme, oli siellä hurja ukonilma.Miehet olivat vielä verkkoja kokemassa vesillä,kun yht äkkiä jossakin lähellä "kojahti" salama maihin.Mieheltä tippui airo käsistä...Onneksi ei käynyt kuinkaan.Metsä sai vettä niskaansa tunnin verran, kuin saavista kaataen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.07.2011 - 08:17

Eilen yritti tulla vesien yli, mutta täällä oli julma akka vastassa ja ei tullutkaan.
Kävin tyttäreni kanssa Keskisen Vesan kojulla ja siellä tuli runsaasti vettä.
No nyt jo luvataan viileämpää, joten on sekin hyvä uutinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 09:26

Saisi olla, mutta kun ei ukkosta tule vaikka kuinka odottaa ja toivoo. Sadetta ei ole seuduillamme ollut "miesmuistiin". Kun tulisi kunnon ukkosenilma, se ehkä raikastaisi ilmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 09:50

Ihmeellinen kesä, ei ole ukkostanut vielä kertaakaan pääkaupunkiseudulla, mutta eiköhän jossain vaiheessa vielä luulis tulevan. Keski-Suomessahan on ollut jo useita kovia ukonilmoja, kuten Virroilla muutama viikko sitten, kun ohi ajoimme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 10:02

Eilen oli komea ja kuuma päivä. Ei ollut sadetta eikä ukkosta.Lauantaina oli raju ilma, ensimmäin kesän aikana. Ei ole kivoja mutta raikastaa hetkeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 11:04

Tulihan tuo ukkonen eilen vierailleeksi täällä minunkin kotipaikkakunallani ja kovan ärjymisen lisäksi leimautelleeksi useampia salamoita vesisateen jäädessä huomatavasti pienemmäksi kuin muusta metelistä päätellen aluksi luulimme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 12:12

Ei ole eii. Kiertänyt kuin kissa kuumaa puuroa vain.
Huomiselle onkin sitten luvattu tänne pk seudullekin sitten vesisateita ja nyt kyllä toivon että tulevat!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 14:24

Äkeänä oli. Palokunnalla piti kiirettä, kun rakennuksia syttyi tuleen ja vettä pulppusi kellareihin. Kerrassaan jumalaton myrsky.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 09:04

Ei täällä Turussa päin ole ukkostellut juurikaan mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.07.2011 - 21:38

Ei rytise, rätise eikä savua. Kaikilta on vältytty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2011 - 18:20

Vielä on suurimmilta ukonilmoilta vältetty.