Miten saan "pienennettyä" kuvaa?

Kamerasta tietokoneelle ladattu kuva. Pitäisi saada lähetettyä kilpailuun, mutta lähettevän kuvan maksimikoko on 2 megatavua ja kuvani on 4! Mitä tehdä!?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.07.2011 - 19:38

kuvankäsittelyohjelmalla. netissä on ilmaisia mm. tämä: IrfanView, www.irfanview.com/main_downl...d_engl.htm
ja täällä lisää:
www.tietokone.fi/softa/windo...toedit_1_3
www.internetinilmaista.net/k...ttely.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2011 - 22:20

Juu palisanteri on oikeassa, ohjelmilla voi tehdä mitä vain! Ennen oli helppoa, jos oli liian suuri, niin siihen auttoi sakset joilla sai leikattua pienemmäksi, mutta nyt on toisin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.07.2011 - 22:24

Hyödyllistä tietoa tuossa palisanterin vinkissä. Pitää pistää korvantaakse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 22:38

mä olen avannu paint - ohjelmalla kuvan ja sieltä muokkaa, muuta kokoa ja pixeit sitten vaan manuaalisesti. menee parin megan kuva vajaaseen 300kt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 23:56

Jos sinulla on outlookexpress sähköpostiohjelma se tekee puolestasi pienennyksen, kun ensin valitset kuvan jonka haluat lähettää. Sitten lähetä sähköpostin vastaanottajalle. Kuvasi menee 640x480 kokoisena eikä ole paljon pixeleitä! Kätevä tapa jos omistaa kaksi sähköpostilaatikkoa.
On siinä valikkoja suuremmistakin kuvakoista jos muistaa valita asetuksista.

Irfanview ohjelman viimeistä versiota (4.30) en saanut suomenkielisenä kun juuri uusin pöytäkoneeni win7ksi: fi.wikipedia.org/wiki/IrfanView
Itävallan poikien luomus on hyvä ohjelma jota olen käyttänyt jo toistakymmentä vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 23:57

Palisanteri ehti jo antamaan hyvän linkki vinkit :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 15:44

Hyvät vinkit palisanterilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 21:14

Tuolla sähköpostiin lähettämisellä saa nopeimmin jos ei osaa niitä kuvankäsittely ohjelmia käyttää.