Valmistatko ruuaksi jo uusia kotimaisia perunoita.

Minä keitän jokapäivä ja silliä .Tomaattia ja pihvi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.07.2011 - 21:16

Olemme syöneet useasti uuttaperunaa ja torilta saa hyvää perunaa,on kalliimpaa,kun kaupassa,mutta on myös parempia ja silliä tietenkin ja uutta sipulia.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2011 - 11:49

olen muutaman kerran kaupasta ostanut kotimaisia uusiaperunoita, eivät ole olleet hintansa väärti. odotan kunhan enoni perunapellosta saa maistiaisia, kukkivat jo, taatusti hyviä perunoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 12:41

Jos laitan perunaruokaa, niin uutta olen käyttänyt jo kuukauden.
Minulla sitä menee tosi vähän, sillä en syö perunaa kuin harvoin jos
tarjotaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 12:53

Kyllä vaan nyt, kun saa jo siikliä, joka on ainoa ja paras uusiperuna. Ennen en osta uusia, kunes saan siikliä. Sitä saa yleensä vain torimyyjiltä, marketeissa siltä on tähän aikaan harvemmin.Itsetehdyt lihapulat ja lasi viiniä, jo kelpaa nauttia ruoasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 14:11

Kyllä paikallista pottua on ollut jo kauan tarjolla ja olen useasti keittäny, tai paremminkin höyryttäny, sillä siinä saa niin kätevästi ja nopeasti ne valmiiksi ! Kaikista parhaat on ne ns. pipanat ja silliä ja voita, niin hyvä tulee!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 14:27

Syön itse harvoin perunaa, pojille kyllä keitän pottuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 18:12

Kyllä on uudetpotut tullut sillin kera syötyä jo useasti ja kyllä ovat hyvä. No kohtahan nekin ovat "vanhoja" ja alkaa kyllästyä joten kyllä sitä herkkua on riittävästi syöty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 20:40

Ei ole muita ostettukaan enää kuin uuden sadon perunoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 22:09

Omasta maasta olen kuokkinut uudet perunat..on todella hyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.07.2011 - 22:13

Omien ämpäreiden satoa eilen maistelin - nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 22:34

Tottahan toki potuilla on herkuteltu kera sillin ja kirnuvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 05:47

Kyllä olen kaivellut Onnelan edestä jo omia perunoita useaan kertaan. Koetan itse olla syömättä, kun hiilariton on meneillään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2011 - 06:50

Jokatoinen päivä keitän höyrykattilassa muutaman ja välipäivimä mkrossa lämmitän uudet tähteet. Omassa maassa kynsien alla ei paljon perunat kasva.....eikä muutkaan vihannekset. Eipä sita valmistamiseksi voi sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2011 - 15:48

Keitellyt olen monta kertaa. Silliä ja tilliä ja voinokare lisänä, nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 07:46

Juu, juu ja hyviä ovat.