Suomesta löytyi kivikautinen hauta. Oletko kiinnostunut argeologiasta?

www.aamulehti.fi/Kotimaa/119...oinen.html

Aika mielenkiintoista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.07.2011 - 21:44

Jollain lailla täytyy kiinnostaa kun kaivelen meidän vanhantalon lattianalustoja tutkien kaikki lasinpalaset ja raudat mitä löytyy.Aika jännää puuhaa. Toikin rakennettu joskus 1800 luvun lopulla.Nahkakenkiä on löytynyt aika huonossa jamassa.

Kysyjän kommentti

Mieletöntä että sulla on kaivaukset ihan omasta takaa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.07.2011 - 21:03

Arkeologin ammatti oli haaveeni noin 10-vuotiaana. Silloin, niin kuin nykyäänkin arkeologinen kiinnostukseni on suuntautunut Egyptiin, Italiaan ja Kreikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 22:01

Kyllä tälläinen arkipäiväinen arkeologi kiinnostaa.
Seuraan mm. Jordanian ja Israelin kaivauksia, sieltä on löydetty joku aika sitten noin 70 metallista kirjaaPohjois-Jordaniasta. saattavat sisältää kristinuskon alkuajoista ja synnystä.
Kirjojen kirjoittajat ovat saattaneet elää Jeesuksen kanssa samaan aikaan.
Englntilaisten BBc:n mukaankirjoista on tähän mennessä saatu rohkaisevia tietoja,
aitoutta ei ole vielä pystytty todistamaan. Korroosion perusteeella tehdyt arviot osoittavat,
, että ainakin osa kirjoista on kirjoitettu ennen 100-lukua. Jos kirjat osoittautuvat aidoiksi Kristillisiksi
eikä Juutalaisiksi, niiden merkitys on sanoinkuvaamaton.

Radiosta kuuntelin tänään Hannun suvun tarinaa ja muinaislöytöjä.
Metsästä löytyi hopea ja kultarahoja 1700-luvulta, joissa oli Aleksanteri Oliko se nyt ensimmäisen tai toisen leimat.
Seuraan näitä mielenkiinnolla, itse en ole ollut mitään kaivamassa.

Lähteet:
Ens.osa HS-sanoma ja toinen radiosta kuultu.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 07.07.2011 - 08:07

Tokihan historia aina kiinnostaa ja niinpä uudet arkeologiset löydöt saavatkin mielikuvituksen liikkeelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 08:59

Kyllä, olin alasta sen verran kiinnostunut että olin aikeissa lähteä opiskelemaan alaa. Luovuin siitä koska tuli ymmärrys ettei ole työpaikkoja tarjoava ala välttämättä. Historia on kiinnostuksen kohteeni ollut aina joten arkeologia kiinnosti siltä pohjalta ja kiinnostaa edelleen.

Kesäkuussa kävimme Limnoksella Poliocronin aluella, sen väitetään olevan Euroopan ensimmäinen kaupunki. Hieno alue hienolla paikalla.
Kreikassa, Italiassa ja Ranskassa käyn kaivausalueilla aina kun niille pääsee. Lähin arkeologinen aarreaitta on Gotlannissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 11:14

On on ollut työmaakin pysähdyksissä luulöytöjen takia 70-luvulla. Ettei inspiroi, kun hitaita ovat herrojen kiireet.
On tuossa lähettyvillä kivikasa jossa kyltti Viikinkihauta. (Eipä ole tullut pengottua.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 16:52

Olisi ollut tosi mielenkiintoinen ammatti, mutta tyydyn vain tutkimaan jo valmiita löytöjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 17:41

Juu kyllä olen pakosta kiinnostunut, sillä kaikki naiset , joita minulla on ollut,ovat arkeologeja, sillä ne kaivelevat menneitä !
No tämä on paremminkin huumorin puolta, mutta totta toinen puoli???

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 17:43

Nuorempi pojistani 14 v. haaveilee argeologin ammatista, itse en niinkää ole koskaan ollut alasta kiinnostunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2011 - 19:50

Kyllä arkeologia kiinnostaa kovastikin. Erityisesti ne löydöt, joista saa tietoa siitä, kuinka ennen on asuttu ja eletty, kiinnostaa kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.07.2011 - 23:53

En ole kiinnostunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2011 - 19:44

Kaivakoot mitä kaivavat. Ei kiinnosta minua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 20:49

Kyllä, historia on suurin paheeni.