Oletko joskus tehnyt jotain juhannustaikoja? Kerännyt yrttejä tyynyn alle, kurkistanut lähteeseen, kirmaillut nakuna ruispellossa?

Sen verran juhannustaioista minäkin tiedän,että jos keräät illalla seitsemän eri yrttiä ja laitat ne tyynyn alle ja jos aamulla heräät pää kipeänä ja silmät turvoksissa,niin allerginen olet.

Avainsanat: juhannustaiat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.06.2011 - 15:36

Juhannuksen taika on sekin, jos syö paljon grillimakkaraa on aamusella kova pääkipu!

Tähän avun antaa Gary Grandi, kaikkien janoisten ystävä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.06.2011 - 13:38

Jaa, tuosta esimerkkinä mainitusta ei ole kokemusta. Yrit ovat enemmänkin parantavia kuin sairautta puhkaisevia.
Kukkivia kasveja olen joskus hamassa nuoruudessani laittanut tyynyn alle, se oli jotenkin must kokeilla kerran.
Allergialääkäri olisi eri mieltä tuollaisesta diagnostisoinnista kylläkin.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 15:00

Nuoruudessa tuli kukkasia keräiltyä ja kylvetty vasta heitettyä saunan katolle, mutta ei tullut sulhoa siltä suunnalta. Ruispeltoja ei ole mailla eikä halmeilla joten todennäköisesti kirmaan saunan jälkeen järveen. Täytynee tyytyä muistelemaan entisiä taikatemppuja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 15:03

Joskus nuorena tuli tehtyä ei enää vuosikymmeniin, onkohan tuo siinä syynä kun on oma kulta kainalossa jo...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 16:12

No eipä sitå uskalla tänä vuonna edes grillimakkaraa paahtaa päähäsä, sillä se kuulemma aiheuttaa
aivoinfarktia. Yksi riittää minulle.
Enkä viitsi kukkia kerätä, jos onneton näkisin tulevan heilani kuvan, niin sekoaisin.
Ruispeltoja tässä on kyllä muutaman kilometrin päässä, mutta on niin leveä ja matala, että lahmaisin
koko ruispellon pilalle haamuillessani siellä ilman rihman kiertämää.
Pääni ei tule kipeäksi ainakaan tehojuomista, viccy, muttei kossu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 16:15

En ole taikoja kokeillut, pitäisiköhän?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 18:40

Kaikkia mahdollisia taikoja aikanaan kokeiltu, mutta ei mikään toiminut. Hauskaa kuitenkin ollut.
Ja nyt pahin heinäkausi siitepölyineen, joten tyynynalle ei vvarmaankaan mitään ylimääräistä uskalla laittaa. atshii..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 18:59

Nuoruudessa tuli kokeiltua sen seitsemänsortin taiat, nakuna ruispellossa juoksu jäi toteuttamatta, kun lähistöllä ei ruispeltoa löytynyt.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 21:59

En jaksa kirmaila enään. Enkä yrttejä laita petiin.Nytkin niin suuta aukoo merkiksi että kova uni.Tulin muuten saunasta justiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.06.2011 - 22:45

Kerännyt kyllä seitsemää eri sorttia ja todennut aamusella nivusiani katsoessani: allerginen oon. Silloin nuorna ja vapaana tyttösenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 06:35

Muutama vuosi sitten omien ja vieraiden lasten kanssa lähdimme keräämään 7 erilaista kukkaa, jotka jokainen lapsi laittoi tyynynsä alle läpinäkyvään muovipussiin. Ei tullut allergioita eikä sotkua. Itse en ole koskaan tehnyt Juhannustaikaa. Pitäisikö vielä yrittää? Ruispelto on muutaman kilometrin päässä mökiltä, mutta taitaisi naapurisopu olla kaukana, jos yllättäisivät viljaa sotkemasta. Ja jos vielä pitäisi olla alastomana, niin en tiedä osoitetta mistä ukkorukkani minut noutaisi. Taitaa olla parasta vain tyytyä saunaan, uintiin ja hyvään ruokaan ja tietenkin seuraan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 16:01

Suomalaiset miehet tekevät juhannusaattona ottamalla koskispullon ja soutavat järvelle. Sitten pysähtyvät, nousevat seisomaan ja laskevat vetensä kotirantaan päin nähden "tulevan lesken" huiskuttamassa rannalla.