Kuinka monella Napsulaisella on navigaattori?

Kartta pitää tiellä, vielä minulla ja kaurapuuro aamulla.
On minulla Nokian ovi kartat puhelimessa mutta sitä ei kojelaudasta ehdi vilkuilla ja kädessä ei saa puhelinta pitää kesäkuun alun jälkeen.
Kartan pitämisestä ei taida olla vielä kieltoa?

Oli joku navigaattorikin mutta mamma kyllästyi sen mölinöihin tee U-käännös jos suinkin voit, moottoritiellä. Minä kun ajan hyväksi havaisemiani reittejä. Loppu osoitteen löytämiseen on hankala ajon aikana käynnistellä.

Lisätty: 22.06.2011 - 12:45

Se Nokian Ovi-navigaattori on hyvä oudossa kaupungissa kävellen suunnistaessa. Sekä silloin autolla jos ei ole varma missä on lyödä pelit seis tiensivuun ja paikallistaa itsensä kartalle. Tuota ei entiselle autosuunnistajalle usein tapahdu.
Kun sattuu olemaan niin pienellä näytöllä varustettu pieni puhelin.

Avainsanat: navigaattori gallup

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2011 - 13:31

Autossani oli valmiina navigaattori. Tosin olen sen kanssa melko usein eri mieltä. Se kun ei tunne uusimpia moottoriteiden liittymiä. Onneksi minulla on enemmän ymmärrystä kuin sillä. Muuten joutuisin hukkateille joronjälkiä seurailemaan...

Kysyjän kommentti

Minulla ei ole eikä tuu. Nokian ovi-kartat imasen kännyyn ennen reissua kohdemaasta ja sen gps;llä paikallistan itseni jos eksyn.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.06.2011 - 12:12

Navigaattori löytyy ja on osoittautunut kerrassaan mainioksi laitteeksi. Myöspuhelimeeni saisi navigaattoritoiminnot, mutta en laiskuuttani ole tullut sitä asentaneeksi.
Sen verran on kartanlukutaitoa kuitenkin hyvä olla, ettei mene ihan sormi suuhun, jos navigaattori ei jostain syytä toimikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 12:14

Meillä on ollut useamman vuoden sellainen ja mieheni maksaa siihen lisäksi niitä päivityksiä lisää, kun tulee muutoksia vuosittain , milloin on remontissa tienpätkiä ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 12:16

On Navigonin navigaattori ja käytössä hyväksi todettu, kunhan netin kautta kartat päivittelee.

Muuten olen sitä mieltä, että ei ole kunnon kartan voittanutta navigaattoria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 12:37

Minulla on Nokian Ovi-kartat ja hyvin toimii. Senkin saa höbäjämään mihin suuntaan mennä, ettei tarvitse ruutua vilkuilla. Tosi näppärä vehje myös vieraissa kaupungeissa; sielläkään ei tarvise sormi kartalla kulkea vaan voi keskittyä olennaiseen eli kaupungin katseluun.

Silloin kun navigaattorit olivat uutuuksia ja kaverini oli myös sellaisen hankkinut, mutta ei ehtinyt opetella käyttämään ennen reissua. Siinä sitten ajeltiin edes takaisin navigaattorin ohjeen mukaan. Laite tuntui piruilevan kustannuksellamme. Edes takaisin samaa tietä... Kaverini soitti sitten miehelleen ja kysyi neuvoja; niillä neuvoilla sitten päästiin eteenpäin ja löydettiin perille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 12:40

TomTom auttaa ajellessa, jos vaikkapa outoon osoitteeseen esim. johonkin lähiöön Helsingissä yrittelee hermoja menettämättä päästä perille.
Tim kertoo aivan ihanalla seksikkäällä äänellään ja aksentillaan minne ajaa, ihan huvikseenkin Timiä kuuntelee :-D

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 22.06.2011 - 14:36

Eipä muuta ole kuin nokian karttapalvelu. Sillä on hyvin pärjätty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 15:01

Eipä ole moista hommattu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 15:04

Meidän taloudessa on 2 kpl. Käytössä on sekä kotimaassa että myös ulkomailla. Seuraavan kerran taidetaan Gotlannissa käyttää taasen.
On myös insinööri kotona joten ehkä siitä syystä tekniikka löytää tiensä meidän talouteen.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 15:24

Navigaattori löytyy toisesta kännykästä ja sillä on pärjätty..varsin harvoin tarvinnut avata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 15:43

No tulipa hankittua sellainenkin laite, vaikka täällä Virossa ei ole siinä oikein hyviä karttoja, mutta Suomessa ja Ruotsissa on toiminut oikein hyvin ja vielä nu tutka kontrollitkin varoittelee, joten hyvä laite se on!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 16:11

Kyllä on navigaattori, tuli auton mukana muutama vuosi sitten. Lomareissuilla tulee käytettyä, joten ihan passeli laite.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 16:55

No ny tolen Jumppiksen kanssa samaa mieltä, että kartta ja kaurapuuro on tiellä pitänyt.
Ja minulla kun on se hidas liikuteltava rollaattori, niin kerkeän vastaantukijalta kysyä, että missäs
se Niilontie täällä Keurulle on.
Vauhti riippuu aina kävelytehosta, jos luja menee niin ohihan sitä päräyttää.
On minulla sellainen potkurikin, mutta kun sen vauhtiin potkaisen tuossa Tuulensuu-marketin nurkalla,
niin ole yht,mittaa puolenkilometrin päässä teveyskeskuksen pihassa.
Ei oo haaveria vieä tullut, muttta pelkään, sillä vasemmat näkökentät ovat pimeät.
Mutta tuurilla ne laivatkin seilaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 18:41

Navigaattoria ei ole eikä taida tulla, kartanlukutaito entisenä suunnistajana on toistaiseksi tiellä pitänyt ja kohteet ovat pienen pyörittelyn jälkeen löytyneet, niin Suomessa kuin Euroopassa ja Baltian ja Balkanin alueilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 18:55

On navigaattori ja hyvin on toiminut tarvittaessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 07:54

Mies ajaa minäluen karttaa. Hän sani kerran, olet parempi kun navigaattori.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 16:16

Vanha TomTom sippasi Puolan rajalle ja siitä eteenpäin Nokian Ovi näytti suuntaa.
Vihjeeksi vain, että Ovi-palvelu kannattaa ottaa valikosta käyttöön, tai se näyttää vain missä mennään, eikä ehdottele eikä hylkää mitään reittiä, vaan näyttää vain missä tie ja sinä kuljette. Piti ottaa se paperinen käteen loppumatkaksi.
Kymmenen kuukautta sitten ostaessani sen, pyysin kaikki asennukset valmiiksi ja nyt kävin huomauttamassa, että eivät sitten tehneet sitä.
Neljä, viisi myyjää naputteli puhelinta ja neuvoivat lopulta käymään huollossa, koska he eivät osaa sitä tehdä, he vain myyvät niitä. huollon kaverikin hikoili vartin verran, mutta sai viimein laitteen puhumaan. Ehkä se nyt jopa toimii?
Mitenköhän ne Nokialla kuvittelevat tavisten noita käyttävän, kun myyjätkään eivät osaa?
Lähetin sen jopa valmistajalle välihuoltoon, mutta ei sitä sielläkään laitettu käyttökuntoon.

Vanha ja väsynyt TomTom oli ennen täysin hukassa suurkaupungeissa, mutta kun latasin siihen uudet triffidit (kameratolpat), niin se virkistyi aika tavalla. Uusia karttoja ei vanhaan koneeseen enää kannata ostaa.
Katsotaan nyt loppukesällä, josko Nokia nyt osaisi suunnistaa, kun sitä on vuoden päivät huollatettu?

Kun ei ole kiire, niin kyllä noilla navigaattoreilla näkee täysin uusia maisemia. TomTom on eräänkin kerran ajattanut umpikujaan joista on saanut peruuttaa pitkät matkat.
Eräälläkin tiellä vesi nousi konepellille asti ja tuli miettineeksi, että onkohan siellä lätäkössä pohjaa laisinkaan. Samaa reittiä piti myös palata, kun viiden metrin päässä kulkeneelle valtatielle ei ollut liittymää, eikä varmaan koskaan ole ollutkaan.
Hevoset olivat kummissaan, kun sillä tiellä ei varmaan usein autoja liikkunut. =D

Onneksi on tuo takuuvarma navigaattori tuolla taivaalla ja kello kojelaudassa, niin tietää mihin ilmansuuntaan on menossa. Niin kiire minulla ei ole, että se tarkkuus ei riittäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2011 - 17:26

Minulla on navigaattori. Vuosia sitten hankittu. Nykyisessä puhelimessa on myös tuo Noksun Ovi-navigointi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 13:27

Ostin miehelleni navigaattorin, kun tuntui siltä, että hän oli joskus ihan pihalla. Nyt on sitten käynyt niin, että pitkän opettelun jälkeen hän jotenkuten osaa asettaa tarvittavat tiedot, mutta voi sitä kinaamista. Kun navigaattori neovoo esimerkiksi vasemmalle, niin mieheni tiuskaisee, että ei kun oikealle.Onneksi navigaattori neuvoo heti uuden opastuksen.
Saa nähdä kuinka käy tulevaisuudessa.