Kertokaa minne kannattaa jättää auto kun lento lähtee Hki:stä. Turvallinen ja edullinen.

Avainsanat: helsinki-vantaa parkkipaikka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.06.2011 - 20:52

Siellä on useampikin vartoitu lentoparkkialue varsinaisen lentokenttäalueen ulkopuolella. Niistä on maksuton bussikuljetus terminaaliin ja takaisin. Voi myös soitaa ja ilmoittaa, jos bussia ei kohtuullisessa ja ole tullut. Homma pelaa ja on edullisin vaihtoehto.

Tässä linkki.

www.lentoparkki.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.06.2011 - 21:11

Jättäisin lentokentän parkkiin; edullisuudesta en tiedä, mutta on ainakin turvallinen. Helsingissä ei ole edullisia parkkipaikkoja, ei ainakaan turvallisia. Säästät lisäksi taksi/bussimaksun, kun ajat suoraan kentälle.

Pappa4:llä taitaa olla tästä parhaat tiedot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 22:20

Pappa laittoi jo hyvät tiedot..On ainakin turvallinen lentoparkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 22:33

Itse olen käyttänyt Lentoparkkia, joka sijaitsee jonkin matkan päässä kentältä, mutta bussikuljetus kentällea kentältä parkkiin pelaa jouhevasti. Joskus olen yöpynyt lentokenttähotellissa ennen lähtöä ja ainakin Cumulus Airportissa voi jättää auton heidän parkkiinsa, ja lentokenttäkuljetukset pelaa myös, tosin muutama tunti yönseutuun ei bussikuljetusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 22:40

Tyttäreni käyttää lentoparkkialuetta .Aina mainitsee että ne on vartioituja alueita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 22:44

Kyllä suosittelen Lentoparkkia (edullisin), hinta on muistaakseni 8e/vrk ja n.44e/vko. Se on valtava kenttä lentokentän vieressä, helposti löydettävissä / ajettavissa.
Toinen vaihtoehto on lentoasemalla (lähempänä) olevat pysäköintitalot (sisäpysäköintiä)
www.helsinki-vantaa.fi/kulku...pysakointi
Muut vaihtoehdot: www.google.fi/search?q=pys%C...=firefox-a

Lisätty: 22.06.2011 - 01:43

Tosiaan, täytyy korjata, että edullisin taitaa olla jumppiksen kertoma P4 (Lomaparkki).
Tiedot: www.helsinki-vantaa.fi/kulku...lomaparkki
Kartta: www.helsinki-vantaa.fi/enemm...velukartta

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.06.2011 - 00:04

Lentoparkki. Edullinen ja vartioitu alue.
www.lentoparkki.fi/

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 01:26

Näkyy olevan edullisin vieläkin 29€ /viikko käyttämäni P4. Niitä on a ja b alue 15 min kävelymatkan päässä terminaaleilta. www.helsinki-vantaa.fi/kulku...i/hinnasto Kulkee shutlebussikin 15min välein.
Lomaparkki nimeltään; www.helsinki-vantaa.fi/kulku...lomaparkki
Viimeksi tosin talvella jouduin piikkaamaan jäätikön alta kulkupelini kun räntää oli satanut 10cm jä jäätynyt kiinni. Yli 2viikon reissuilla jätän pelin kotiin ja junailen Helsinkiin seniori tiketillä on edullista.

Lisätty: 22.06.2011 - 12:10

Vartioitu on Lomaparkkikin ja saa käynnistys avut ym. soittamalla saamaasi kortin numeroon. Bussipysäkki (15min välein käy myös alueella) ja lentoaseman tekninen alue vieressä joten ei termiitit pääse jylläämään. Takseja en ole paha rahoittamaan, on sen verran suolaiset hinnat Suomessa.

Lisätty: 22.06.2011 - 22:11

Tuota sammoo on kyselleet jo ad 2008; www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/1235
Mahtaako napsun tytöt tietää missä lentoparkki sijaitsee? Se on muuttanut hevonkuuseen; www.lentoparkki.fi/lentopark...o-ohje.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 07:30

On paljon parantunut lentoparkin palvelut, joten varmaankin ainut turvallinen paikka jätää auto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 08:57

Lentoparkkiin voi jättää ja mitä kauempana kentästä alue sijaitsee, sitä edullisempi hinta. Ihan asemarakennuksen vieressä oleva kallein eikä siihen kannata pitkäksi aikaa autoaan jättää.
Itsellä ei ole tarvetta jättää autoa kentälle, käytetään taksia, mutta jos olen hakemassa jotain kentältä tai saattamassa, jätän auton lähimpään parkkitaloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 11:42

Lentokentän lentoparkki on valvottu alue ja jos esim.matkalta palattuasi auto ei vaikkapa käynnistykään (esim.pakkasten aikaan) saat henkilökunnalta apua. Lentokenttäkuljetukset hoituvat kätevästi non-stopina. Ei ehkä halvimmasta mutta ehdottomasti huolettomimmasta päästä mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 13:23

tällä hetkellä muutoksia "kaukaisimmissa/halvimmissa" parkkipaikoissa,työmaat pahasti häiritsee..infoa ainakin finavian sivuilta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 15:04

Siellä tuo vartioitu lentoparkki en muualle jättäisi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 16:01

Lentoparkkiin,vartioitu alue.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 20:04

Jos lento on aikaisin aamulla ja olet tulossa kauempaa, yöpyminen jossain lentokentän lähistön hotelleissa on melko kilpailukykyinen vaihtoehto. Itse olemme käyttäneet mm. Airport Hotel Bonus Inniä, jossa yksi yö kahdelle maksaa 80€ ja sisältää auton pysäköinnin matkan ajaksi sekä kuljetukset kentälle ja takaisin hotellille matkan jälkeen.

Vimeksi kokeilimme Best Western Airport Hotel Pilottia, mutta sitä en valitettavasti voi suositella. Parkkitilaa oli todella huonosti ja huoneeseen yöllä kantautuva liikenteen melu oli melko häiritsevä.

Aikaisen aamun tohinoita voi tällöin myös helpottaa käymällä kentällä jo edellisenä iltana tekemässä lähtöselvitys ja viemässä koneen ruumaan menevät matkatavarat. Silloin voi aamulla mennä käsimatkatavaroiden kanssa suoraan turvatarkastukseen.

Lähteet:
www.bonusinn.fi/index.php?la...ge=etusivu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2012 - 12:55

Vaihtoehtoja auton parkkeeraukselle on ainakin

www.helsinki-vantaa.fi/kulku...lomaparkki
www.lentoparkki.fi
www.lentopysakointi.fi

Mitä noiden hintoja vertailee, niin kyllä finavialla on kalleimmasta päästä paikat, sitten lentoparkki ja halvimpana lentopysäköinti. Lentoparkilla ja lentopysäköinnillä näyttäis olevan aikalailla täsmälleen samat palvelut, mutta lentopysäköinnillä halvemmat hinnat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2013 - 09:03

Hei,
lentopysakointi.fi sivu ei toimii.
Soitin tänäänn lentoparkille ja finaviaan, mutta kaikki paikat varattu!

Olemme lähdössä koko perhe kuukaudeksi ulkomaille.
Lento varhaisaamulla ja tulemme kaukana, pakko tulla autolla.

Onko jossain lähistöllä muita parkkipaikoja?
Vaikka kaukana, taxilla kai pääse kenttälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2016 - 17:00

Hei,
Asun omakotitalossa noin. 10 minuutin matkan päässä kentältä. Pihassani on runsaasti parkkitilaa ja tarjoan paikkaa 35e viikko, 50e 2 viikkoa. Aikataulujen sopiessa yksiin voin tarvittaessa heittää kentälle. Autoon mahtuu 6 henkeä lisäkseni. [email protected]