Mielestäsi paras ruoka mitä olet ikinä saanut,mutta et vielä ainakaan tosita kertaa? Kuka valmisti ja koska? Millaisessa aeurassa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.06.2011 - 22:26

Nyt tuorein ihanin makukokemus oli ihan juuri tällä viikolla!
Lähdimme lapsuuden ystäväni kanssa shoppailemaan naapurikaupunkiin ja kävimme espanjalaisessa ravintolassa syömässä!

Söimme kumpikin pippuribroileria ja se oli sitten hyvää! Ravintolassa tarjotttiin alkusalaatin tilalla jotain juustoista keittoa patongin kera ja sekin jo hiveli kielen nystyröitä! Ravintolan tunnelma, lapsuuden ystävä ja erinomainen ruoka teki kokemuksesta ihanan ja ikimuistoisen !!:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.06.2011 - 01:26

oma tekemä maksalaatikko..jos vain saa hyvfää jauhettua maksaa..ei kai lapseni ja vaimon siskot voi olla väärässä jos se on aina toivomus listalla. minulla on oma salainen resepti siihen- ei ruuvan tarvitse olla jotain eksoottista ja hienoa,nuoret tietäkää tämä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2011 - 07:56

Parasta nauttimaani ruokaa oli lammasruoka Mytilinillä eräässä tavernassa. Ruoan nimeä en muista mutta maku oli mahtava. Taverna oli sellainen maalaistyyppinen.
Ranskassa on toki onnistunut saamaan ihania sikäläisiä ruokia mutta ei mikään nouse mielessä ylitse muiden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2011 - 08:43

Parasta ruokaa ikinä: hummeri eri tavoilla valmistettuna. Norman's Restaurant Malta. Kahden viikon Maltan matkalla kävimme tuolla syömässä joka ilta, joskus jopa aamiaisellakin (ei hummeria silloin). Äitini kävi vuosia myöhemmin Maltalla ja pettymyksekseen totesi, ettei ravintolaa enää ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2011 - 10:14

Menimme Sisiliassa Giardini-Naxoksessa erään Tanskalaisen Rouvan ravintolaan Tavoloon joka sijaitsee aika lähellä Recanatin rantaa sivukadulla, ravintolaan mennään rappusia pitkin katutasosta alaspäin. Mikä ihana emäntä otti avosylin vastaan ja puhuu hieman Suomeakin ja tietää kyllä Suomalaisten ruokatottumukset, että ruoka tulee yhteen lautaseen ilman noita 4 ruuan annoksia.
Ehdotti meille ensitöikseen miekkakala rullia ja viipaleperunoita ja öljyssä paistettuja vihanneksia. Hieman minua tuo miekkakala arvellutti koska Rodoksella viime kesänä miekkakalaa söin ja en pitänyt, mutta päädyimme tämän rouvan ehdottamaan annokseen.
Emme kadu, ihanaa, loistavaa, maukasta NAM NAM.
Mieheni tilasi itselleen tämän todella maukkaan ruuan päätteksi rommikolan ja minä halusin herkutella kunnon kahvilla ja Lemoncillo ligöörillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2011 - 10:18

Espanja/ Cadiz Ravintola El Telescopio / Riisiä kalastajan tapaan. NAM!

Eikä kukaan tee niin hyvää Paellaa,kuin oma isä.Ollut hyvässä opissa Espanjassa : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2011 - 11:12

Kenttäkeittiössä valmistettu hernekeitto ja näkkäri maistuivat kyllä aikanaan hyvässä porukassa. Tuskimpa enää pääsen siitä nauttimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2011 - 12:27

Ruokia on niin monia, etten voi nimetä ainoastaan yhtä.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 17.06.2011 - 12:28

Ollessani nuori mies suoritin varusmiespalvelukseni Turun rannikkorykmentissä Gyltössä. Lomat loppuivat linja-autoasemalle aina sunnuntaisin ilta kymmeneltä. Joka kerta ennen saaristobussiin siirtymistäni söin aseman Hesburgerissa jättihampurilaisen kokiksella. Se oli siis viimeinen kosketukseni sivistyneeseen maailmaan ennen siirtymistäni pimeään luolastoon...

Muutettuani Helsinkiin teki Hesburger -ketju vasta tuloaan sinne. Ensimmäisen paikan auettua halusin tietysti toistaa jättihampurilaisnautintoni mutta kauhistuksekseni ei kyseinen hampurilainen enään kuulunutkaan valikoimaan, voi surkeus! Jouduin siis tyytymään kerroshampurilaiseen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2011 - 16:44

Olimme työporukalla viettämässä iltaa työkaverini mökillä ja hänen aviomiehensä oli tehnyt meille rosvopaistin, taivaallisen ihanaa syötävää, jota en sen jälkeen ole saanutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2011 - 18:16

Olimme -90 luvun alussa Keniassa ja siellä erään kerran viidakkoillallinen. Pimeä viidakko ympärillä vain lyhdyt valoina. Seisova pöytä jossa oli kaikenlaisia afrikkalaisia herkkuja joiden nimiä en enää muista. Silloin söin ensimmäisen kerran mm. bataattimuhennosta, krokotiilin lihaa grillattuna yms. Sitä hetkeä en unohda. Ruoka oli taivaallisen hyvää ja ainoastaan bataattia olen syönyt sen jälkeen uudelleen, useasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2011 - 14:41

Portugalissa söin vuosia sitten niin herkullisen kala-aterian, jossa oli mm. grillattua tonnikalapihviä, että vieläkin herahtaa vesi kielelle. Ravintola oli pieni ja vaatimaton, vessaan mentiin keittiön läpi ja tuoli meni rikki kesken syönnin, mutta paitsi ruoka, myös viinit, palvelu ja tunnelma kerrassaan ikimuistoiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2011 - 19:22

Yhdyn pappa4 mielipiteeseen. Jotoksella SA intin soppatykillä tehtynä ja yöllä syötynä olj hyvvee!
Huhtikuussa Tasmaniassa grillasin itse gangaroo vartaita. Olisko kengurua suomeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.06.2011 - 00:08

Porvoossa eräässä sisäpihan Pitzeriassa olen kauan sitten syönyt Frutti di Maren - pizzan. Ikinä en ole löytänyt yhtä hyvää vaikka sen valitsenkin listalta. Seurue: sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee....