Oletko tuskaillut matkatavaroiden painon kanssa? www.iltasanomat.fi/matkat/va...395644587.

www.iltasanomat.fi/matkat/va...44587.html

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.06.2011 - 08:16

Onpa tullut tuskailtua, vaan ei enää ostin jo viime matkaani tuon ihanan laukkuvaaka jutun ja todella loisto kapistus minulle ainakin, kun shoppailun makuun pääsen niin ei ole siksi huolta enää..

Lisätty: 23.06.2011 - 15:36

www.clasohlson.fi/Product/Pr...=161974048

Kysyjän kommentti

En ollut kuullutkaan moisesta laukkuvaasta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.06.2011 - 08:29

yksin reissussa selviän vähällä matkavarustuksella, eipä ole ollut noita huolia. repussa matkatavarat ja kameralaukku käsimatkatavarana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2011 - 09:32

Ei ole koskaan reissuilla ollut matkatavaroiden ylipaino ongelma, joten uskon pärjääväni jatkossakin ilman lisämaksuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2011 - 09:42

Ei ole ollut ongelmia ylipainon kanssa. kKkki laukkuni ovat aika kookkaita ja joku painaa jo itsessään jotain, en tiedä paljonko. Katson lähtiessä kentällä mitä laukku painaa silloin ja osaan ostaa sitten tavaraa sen mukaan. Viime kerralla Kreikasta tuli ostettua 2 viinipulloa kaupungista ja ne laitoin laukkuun. Myös pieniä laseja ostin ja jotain tekstiiliä. Jäi vielä ylimääräistä varaa.
Miehelläni jäi painorajasta alle vain muutama sata grammaa, ja jos olisi ylittynyt, olisi pitänyt maksaa kiltisti se 40e! Ei olisi se yhteinen sallittukaan paino koska se nyt jos joku olisi ylittynyt.
Hunajapurkkeja minulla on myös aina matkalaukussa, niin oli nytkin, painaa noin 500g per purkki.
Ihan hyvä että painoja tarkkaillaan, ei ole korrektia käsittelyhenkilökuntaa kohtaan nuo hirveän painavat laukut. Jotkuthan raahaavat ulkomaille jopa lastenruokapurkkeja... olettaen ettie muualla ole lapsia eivätkä ne syö mitään...
Ns. halpalentoyhtiöt soveltavat alhaisempia painorajoja, olen havainnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2011 - 10:35

Kymmenisen vuotta sitten Dubain kentällä tuli maksettua reilu ylimaksu, kun innostuin kankaiden ostoon. Sen jälkeen on matkalla kulkenut mukana maltti ja "kalavaaka".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2011 - 11:01

En ole vielä joutunut ylipainoista lisää maksamaan, vaikka yleensä aina on sitä ollut. Paitsi silloin, kun lennän vain pelkällä käsimatkatavaralla. Air Finland on muuten nostanut matkatavaran painon 30:een, joten sillä jo luulisi pärjäävän koko lomansa ajan, saa olla parit vaihtokengätkin mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2011 - 12:22

Monasti ei ole mukana kuin reppu jonka vien käsimatkatavarana (<8kg)

Miksi se toimimaton linkki tulee olla kysymyksesi etusivulla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2011 - 12:45

Ei ole nykyisin ollut ongelmia sillä vanhetessaan ja paljon matkustaessaan viisastuu koko ajan. Ottaa mukaan vain oleellisen..onnistuu melkein aina...

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 16.06.2011 - 14:57

Karibialle mennessämme meinasi tulla ongelmia painon suhteen kun pakkasimme sukelluskamat mukaan. Onneksi muuta tavaraa ei oikeastaan tarvinnut ottaa mukaan niin selvisimme painorajoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2011 - 17:23

Kyllähän se on kun lähdet koko talveksi reissuun, niin silloin pitää olla rojua mukana ja aina ne kiukuttelee kentällä niistä ylikiloista, mutta olen vielä selvinnyt tähän mennessä ja lisännyt reppuun painavempia asioita, joita ei ole punnittu, mutta olen kuullut,että käsi matka tavaratkin aletaan punnita, joten kuinkahan tässä jatkossa käy?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2011 - 09:33

Ei matkalle paljon muuta tarvita kuin:
Lääkkeet, pelimerkit, passi ja hammasharja. Ei ongelmia muun painon suhteen kuin oman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2011 - 06:17

Ei ole painon kanssa vielä ollut ongelmia, läpi ovat aina päästäneet. Ehkä hilkulla on tulomatkalla ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.06.2011 - 22:35

Nou hätä - osaan toistaiseksi pitää matkatavarani aisoissa.