Onko karhu vaara paikkakunnallasi? Kangasniemellä tuttavamme eivät päässeet saunan lämmitykseen, kun karhu seisoi kuistilla.

Kangasniemellä on pienellä alueella Vihannilla ainakin viisi karhua. Suurin nähty painaa noin. 250 kiloa. Heinäkuussa oli tarkoitus mennä sinne mökkeilemään karhujen seuraksi.

www.iltasanomat.fi/kotimaa/k...31575.html

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.06.2011 - 21:51

Uudenmaan karhuista suurin osa kuulemma lymyilee mökkimaastossamme. Vaikka liikun paljon luonnossa, en ole yhtä ainoaa Otsoa onnistunut bongaamaan, ainoastaan jätökset. Muutama vuosi sitten mökkinaapurimme soitti ja kyseli olemmeko paikalla, sillä karhu tallustelee kaivomme luona. Kaivolta on matkaa n. 50 metriä mökkiin.

Mummuni sattui kerran samaan marikkoon karhun kanssa. Onneksi hän ei ole arinta sorttia, vaan pää pelaa myös kiperissä tilanteissa, joten hän tyynen rauhallisesti peruutteli toiselle tontille.

Kysyjän kommentti

Haastattelija meni johonkin pohjoiskarjalaan jossa on paljon karhuja.
Kyseli sit mettämieheltä että kuinka te täällä pärjäätte karhujen kanssa kun niitä on paljon.
- Hyvinhän me, karhut väistelee ihmistä, mutta joskus joutuu nokikkainkin. Tiedätkö muuten mitä pitää tehdä kun karhu nousee seisomaan kahelle jalalle tuossa 10 - 15 metrin päässä?
- ???
- No pysyy paikoillaan ja heittää ihmisen paskaa sen silmille.
- Mistäs sitä paskaa siihen hätään saa ???
- Jokaisella sitä on siinä vaiheessa housuissaan, että siitä vaan

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.06.2011 - 19:30

ei toistaseksi ,mutta mieheni veljen saunaan ois kans mennyt , mut hän kun avas ulko-oven mennäkseen sinne tai jonnekin muualle pihalle .. luikki nallukka tiehensä kovaa vauhtia ...tuolla päin niitä on ollut aika paljon ja ihan pihoillekkin tupsahdelleet... sekä hevosaitauksien kupeesen .. hevoiset siitä paikast juoksivat suuliin paniikis koko lauma ja nalle juoksi metsään ... tuolla maalla , kun oleskellaan saa sitä varoen avata oven .. tiedä sit kukka antaa tassua ovella :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 19:37

Toivottavasti en tässä elämässä kohtaa koskaan karhua. Saisin varmasti sydärin, jos sellainen otus tallustelisi vastaan.

Lisätty: 14.06.2011 - 19:39

Jos metsään haluat mennä nyt, sä takuulla yllätyt.
Jos metsään haluat mennä nyt, näät sammalet myllätyt.
Kas, pienet karhut vekkulit on nyt käyneet suureen joukkiohon.
On päivä teddykarhujen villin retken!

Vain kiltit, iloiset karhut saa noin retkellä temmeltää,
saa herkut makeat maiskuttaa ja leikkiä ryöstäjää.
Nyt nää ei muut kuin metsien puut:
käy kuurupiiloon hunajasuut.
On päivä teddykarhujen villin retken!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 20:21

Ei mutta kettu jyllää Kupittaanpuistossa ja pihistää lintuja itselleen ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 21:22

Ei ole ollut karhu vaaraa meidän seudulla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 21:35

Kumpi mahtoi pelästyä enemmän. Muuten ei niitä pitäisi päästää lähellekään asutuksia. Korpeen kuuluvat minun mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 21:45

Kyllä täällä karhuja on, mökkialueella käyvät tonkimassa roskiksia, itse en ole vielä onnistunut näkemään, ainoastaan jäljet viime kesänä vatukon lähettyvillä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 22:26

Onneksi ei ole kohdalleni sattunut tuo karhu vekkuli. Eikä tietääkseni tässä ole kukaan nähnytkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 23:06

Täällä päin oli karhu-varoitus pari viikkoa sitten, mutten onneksi törmännyt ja toivottavasti en tule törmäänkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2011 - 06:11

Täällähän niitä nalleja on. Mutta eivät ole onneksi suuremmin olleet kellekään haitaksi. Itse en ole silmätysten karhun kanssa vielä joutunut, paras onkin koputtaa puuta. Mummulla taisi olla hyvät hunajat kun siellä kerran vierailee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2011 - 06:12

Juuri eilen illalla kuulimme Kangasniemen uutisia ja siellä oli vaivannut vain kova ukkonen..lähinnä hirveä salamointi. Tarkoitus piipahtaa sillä suunnalla sukuloimassa piakkoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2011 - 08:20

Eipä ole karhu vielä matkailua haitannut, ei näy kotikaupungin kaduilla eikä maallakaan, on sen verran tiheään asuttua seutua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2011 - 10:05

Ei ole karhut vastaan tulleet kuin korkeasaaressa.
Tosin kyllä niiitä kuulema heti kehä III:n ulkopuolella muunmuassa Nuuksion kansallispuistossa on.
No onneksi ei ole vastaan tulleet.
Mun puolestani saavat elellä missä tahtoo, kun eivät ihmistenilmoille kotiudu!
On se sellainen peto kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2011 - 18:51

Viime syksynä on viimeksi tällä kylällä nähty ilmielävä nalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.06.2011 - 22:12

Hieman Nalle-Puhit haittaa marjastusta mökin seuduilla syksyisin. Muuten ei hätiä mitiä.