Joko sinua on mäkäräiset ja hyttyset kiusanneet?

täällä pk seudulla on mäkäräiset purreet aikamoisia paukamia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2011 - 21:27

Samoin mulla ja pk seudulla ja kasvimaalla oikein vaivaksi asti.Sinne menen Etonolla ja Punkkispraylla varustettuna,viime kesän kokemuksien viisastuttamana,mutta jo nyt kiusanneet.

Kysyjän kommentti

Aina on hyvä varustautua, mutta.. mutta..aina sekään ei auta!
Onhan se oudon näköstä, kun yrittää kitkeä kukkapenkissä rikkaruohoja ja vain kaksi kättä, toisessa offia ja toisessa kärpäslätkä ja päässä hyttyshattu. Taas ovat tänään pureskelleet mua!
Saas nähdä kuinka nämä sateet ja tuleva helle saa hyttys-/mäkäräiskannat kasvuun.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2011 - 21:30

Itse olen vielä välttynyt, mutta joku viisashan ennusti, että tämä vuosi on erinomainen itikkavuosi, joten eiköhän nuo ennätä kiusata vielä useaan otteeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 21:33

Vielä eivät hyttyset ole minua päässeet imemään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 21:59

Kyllä hyttysistä on ollut todella haittaa..Iltaisin pihaalla kun kasteuhommia tekee..käy todella kova ininä,ja meinaavat tulla kimppuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 22:18

Äsken tulin koiran kans iltalenkiltä, eikä hyttysen hyttystä. Ei ole tosin ikäväkään, mutta en ole tänä kesänä vielä yhtään hyttystä tavannut/tappanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 23:05

Nyt ovat myrkyllisemillään. Voi tulla hyviäkin reaktioita.Olen koittanut panna vastaan .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2011 - 06:12

Kyllä niitä on ihan kiitettävästi ja nuo mäkäräiset ovat tosi inhottavia, kun purevat ihon reikiä täyteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2011 - 09:59

Onhan niitä tänä vuonna niin paljon, että voisi muillekin jakaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 10.06.2011 - 10:25

Mäkäräisiä ja hyttysiä on ihan kiitettävän paljon. Huomasin myös että talomme eteläseinä kuhisee parittelevia vaaksiaisia. Niitä ei mielestäni ole aikaisempina vuosina ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2011 - 11:33

Ei kotimaassa vielä, on oltu niin vähän maalla viime aikoina. Kreikassa kyllä ihan viimeisenä aamuna tuli inhottavia puremia, isoja punaisia läikkiä sääriin, niitä olen Ceralan-voiteella hoitanut, kutina ainakin häviää mutta lopullisesti paukamat häviävät hitaanpuolesisesti (yleensä niin on ollut).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2011 - 20:39

Kyllä ovat ja Offia kuluu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2011 - 05:44

Kyllä, ja niitä on paljon. Eilen illalla söivät kinttuni kokonaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2011 - 07:50

Ei meillä tässä kotinurkissa ole hyttysiä eikä mäkäräisiä näkynyt koskaan, eli eivät minua kiusaa, ja hyvä niin, olen allerginen hyttysille tulee isot paukamat ja kutisevat viikkoja ne pistopaikat ja pitää lääkkeitä syödä.