millainen toimeentulotukihakemuksen selvitys tiliisiirroista/panoista tulisi olla tarkemmin? tiliote ei riitä?

Lisätty: 07.06.2011 - 15:42

meinaan että tilinauha pitää toimittaa josta näkee rahanvirran, mutta vaativat jonkukn selvityksen niistä yksityisistä tilisiirroista, mietin vaan että millanenkohan sen selvityksen on, riittääkö paperilla lista mihin kirjaa mikä on minnekki ja mitä varten

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2011 - 14:43

Helsingin kaupungin sosiaaliviraston linkissä on asiasta kattava vastaus kohdassa toimeentulotuen myöntämisen perusteet. www.suomi.fi/suomifi/suomi/a...index.html
Tuon mukaan tiliote on riittävä, mutta hakemukseen liittyy paljon muutakin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.06.2011 - 15:16

Enpä usko että pelkkä saldo riittää... vai mitä tarkoitat tiliotteella?
Hakemuksessa ainakin kysellään jotain tarkemmin... asiasta ei tietoa mutta kait sosiaalivirasto on se paikka joka oikeat tiedot antaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 18:19

Kyllä ne kaikki mahdolliset asiat tutkii, ennen kuin tekevät päätöksen. Varsinkin ensimmäisellä kerralla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 20:08

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta luulisin, että selvitykseen tarvitaan tiliotteet hakijoiden ja heidän kanssaan asuvien lasten kaikista pankkitileistä. Kirjallinen selvitys tiliotteella näkyvistä tilillepanoista (omat panot sekä tilisiirrot tai yksityiset avustukset esim. vanhemmilta tai sukulaisilta tai luoton nostoista).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 20:35

tiliote joka tulee kuukausittain pankista, mutta jos olet hukannut niin kipin kapin pankista uutta pyytämään...

Lisätty: 07.06.2011 - 20:36

siinä pitää olla tulot kuin menotkin määrätyltä ajalta... siis yksittäiset rahavirrat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 11:51

Kyllä tiliote riittää plus muut tiedot erikseen.