Piki koirallani on luultavasti Epilepsia!

www.youtube.com/watch?v=8LcQ3Vqt0eg

tän näköisiä kohtauksia Piki on saanut pari viikonlopulla!
Silmät Pikillä ulkonevat kohtauksen aikana ja suu ammollaan.
Luulin talvella että oli myrkytyksen saanut mutta oli silloinkin sama kohtaus kyseessä...

Nyt neljältä lääkäriin jotta kuullaan mitä on edessä...

Lisätty: 06.06.2011 - 17:20

Nyt lääkärissä käyty sai piikin joka toimii tänään ja huomenna lääkitys, ensin 2 tablettia päivässä viikon ajan ja sen jälkeen 1 tabletti päivässä...
Nyt odotellaan auttaako...

Lisätty: 07.06.2011 - 11:29

Pikillä siis todettiin tuo Epilepsia, mutta ääkkeillä toivomme tuon talttuvan...

Lisätty: 11.06.2011 - 16:21

Ensin oli lääkkeistä huono olo mutta nyt nuo haittavaikutukset hälvenevät paitsi yksi, on ennen ollut kuin lintu syömisen suhteen ja nyt syö mitä vain nyt täytyy ihan toppuuttaa ettei pikkukoira ala lihoa...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.06.2011 - 18:05

Onpa harmillista. Onneksi niin ihmisille kuin koirillekin on nykyään olemassa hyvät epilepsialääkkeet, joten Piki varmasti pärjäilee ihan hyvin sairautensa kanssa.

Kysyjän kommentti

Pikillä ainakin nyt kaikki OK, mutta joskus katsoo minua kuin ei tuntisi onkohan syy lääkkeissä joita vasta nautitti viikon ajan ja ennenkuin Piki palautuu normaaliksi niin menee vielä viikko jotta elimistö tasaa nuo lääkkeet.
Yhtään kohtausta ei ole tullut oten ainakin hyvä asia, tuota on niin kauhea katsoa kun et voi auttaa mitenkään..

Kiitos kaikille vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.06.2011 - 16:46

Fiinan äidillä Zinnalla oli epilepsia, kauan piti lääkkeitä pruuvata ennekuin osui kohdalleen. ja sitten viimeiseen epilepsiakohtaukseen kuolikin, ei enää herännyt.
toivottavasti sinun Piki koirallesi löydetään sopiva lääkitys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2011 - 18:19

En ole kovin hyvin perehtynyt ko. asiaan, mutta löysin linkin, jossa kerrotaan koiran epilepsiasta:
www.vetcare.fi/index.php?id=280

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2011 - 18:47

Tämän taudin lääkkeet ovat onneksi kehittyneet valtavasti, toivotaan Pikille vielä paljon hyviä päiviä.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2011 - 20:05

Näyttäis siltä,että tämä tuben Mandokin on viettänyt ainakin joitain vuosia saaden kohtauksia,lääkityksestähän ei ole tietoa,mutta toivottavasti saat Pikille sopivan lääkityksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2011 - 23:18

Olipa surullisen näköistä. Onneksi paikalla oleva osasi rauhoitella ja huolehtia Mandosta. Toivottavasti koirallasi ei ole epilepsiaa.

Tuttavani koira sai kerran todella oudon kohtauksen ja luulimme koira paran olevan jo mennyttä. Olimme ulkoiluttamassa koiraa, kun se yht'äkkiä päästi kummallisen äänen ja heittäytyi selälleen tassut taivasta kohti. Olimme varmoja, että nyt sattui jotain kamalaa - epäiltiin käärmettäkin. Emäntä nosti koiransa syliin ja lähdimme soittamaan eläinlääkärille. Kuin ihmeen kaupalla koira tokeni sisälle päästyämme ja alkoi piristymään. Eläinlääkäri tutki koiran samana iltana, mutta mitään syytä ei ilmennyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 18:06

Ei muuta kuin tuikku murheeseen ja mukaan kaatuilemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 04:43

Toivotan Pikille paranemista ja vointeja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 11:51

toivon pikille oikeaa lääkitystä ja sen myötä pitkää ikää ....